Gå till innehåll

Handla privat utomlands?


ramq

Rekommenderade inlägg

Någon som har köpt grejjer av privatpersoner utomlands?

Hur har ni gått till väga?

Funderar på om PayPal är ett alternativ att skicka mellan privatpersoner.

Har en skummare på gång och ska betala en dansk en drös med pengar, men smidigast hade varit om någon har vägarna förbi eller att någon bor i Malmö... =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte en begagnad skummare av en tysk. Ringde och pratade med han för att se vad det var för kille, endast mail kändes oseriöst. Därefter kontrollerade jag sedan att alla kontaktuppgifter till han verkligen fanns, hans hemadress m.m.

När det väl kändes "bra" i magen satte jag in pengarna på hans konto. Sedan skickade han den.

Den biten gick bra. Men tyvärr så gick inte själva postgången lika bra. Skummaren blev transportskadad och tyska och svenska posten skyllde ifrån på varandra. Jag orkade inte bråka med dom och limmade ihop skummaren själv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha.

Jo jag tror "gut-feeling" är det man blir tvungen att gå på, vilket jag gjort i det här fallet. Tror också att risken att råka ut för oärliga människor är mindre i den här hobbyn? Nåja, även solen har sina fläckar...

Det löste sig finfint då vi båda har Nordea-bank och överföringen gick väldigt smärtfritt.

Nu är det i alla fall på väg en APF600! :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...