Maro Postat 3 juli 2007 Dela Postat 3 juli 2007 Hejsan, Satt i eftermiddags o kollade in karet just efter matning, och *spjong* det lät från min mh armatur o vips så hadde jag min Nemateleotris magnifica vid fötterna, fick upp den fort o i karet igen där den försvann in i stenarna.Vet ej om den klarade sig kom hem sent efter jobbet idag.Frågan är om det är vanligt att just denna fisk hoppar ut ur karet Hadde en likadan för något år sedan som jag hittade torkad på golvet en dag. Det var lungt i karet bland dom andra fiskarna som är gul kirurg ,pallet kirurg och Orchid dottyback samt några clowner.Har ni andra mist fiskar på detta sättet tro ? Mvh Magnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cougar Postat 3 juli 2007 Dela Postat 3 juli 2007 Enligt många böcker och artregister är den väldigt hoppbenägen, en bekant hade en i en hink vid inkoppningen som lyckades hoppa ut trots att det var 30cm till kanten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 3 juli 2007 Dela Postat 3 juli 2007 Hos mej har en långnosad hök hoppat ur men dom e ju kända för det. Dessutom har en clown tatt en luftfärd, hittade den på eftermiddagen. Trodde inte clowner tog luftskutt men tydligen dom oxo Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maro Postat 4 juli 2007 Författare Dela Postat 4 juli 2007 Idag så var min magnefica framme och käkade som vanligt . Inte ett märke såg jag ,tydligen tålig fisk med förhoppningsvis bra minne he he. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Connaissancen Postat 4 juli 2007 Dela Postat 4 juli 2007 Köpte en Escenius midas nyligen, som hoppade ur tre gånger första kvällen!Efter att ha täckt över karet ordentligt (som jag trodde) gick jag och lade mig.På morgonen förstod jag att han hade hittat en glipa...Väldigt tråkigt då det var en mkt vacker fisk.Min E. bicolor hoppade också ur en gång. Vet andra sådana som också hoppat ur.Hexateanian flyger som en skottspoling från ena änden av karet till den andra på kvällarna (alltid samma tid) men har aldrig flugit ur. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 4 juli 2007 Dela Postat 4 juli 2007 jag har hittat totalt 3 clowner fasttorkade i golvet brevid akvariet innan överdelen på akariet var på plats.min hexataenia hoppar som en galning, men han lyckas alltid landa i ytavrinningsboxen den dryga lilla j*veln... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.