Gå till innehåll

svenska räkor?


Guest david_b

Rekommenderade inlägg

Guest david_b

Har för mej att jag läste för 1 år sedan här att man kunde ta svenska räkor som man fångat i havet och släppa i sitt kar. Stämmer detta? Varit ute idag och passade på att ta med mej 4 st hem. Men e nu lite tvivelaktig till om jag ska släppa ner krabaterna eller inte... har iof inte mycket att förlora i karet... men iaf.

Vet inte vad arten heter men en del har lite röda ränder på ryggen och en del har lite blå "klor"....typ

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft denna variant i mitt kar det svåra är att vänja in dom vid rätt salthalt jag gjorde detta under två veckors tid i ett separat akvarium.

Hadde den sorten med blå klor vilket även va samma som fans på cypern när jag va där

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest david_b

ok.. men då blir det så =)

får se vad man kan vänja in dem i... huumm.. får la leta lite i nån garderob efter nått gamalt kar smiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest david_b

jo det gfår vi hoppas, det enda jag e lite orolig för är rörmaskarna, men det ks a säkert gå. fördelen är ju att de är *väldigt* billiga i jämförelse med andra salträkor man köper.

godnatt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fyra tångräkor i mitt saltkar, jag har snart haft dom i en månad. Dom äter överblivet foder som ligger på botten(detär ju bra). Jag vänjde dom till salthalten på sju timmar och det var inga problem.

Än så länge har jag inte haft några problem med dom.

Mvh Michael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...