Gå till innehåll

Clown krig?


Guest Simon_B._Goode

Rekommenderade inlägg

Guest Simon_B._Goode

Hade tänkt att skaffa mig 4st Percula clowner, men läste på forumet att om man har så många så kommer 2st bilda ett par och kommer försöka att ha ihjäl dom andra clownernasmiley5.gif. Är detta sant, eller kan man ha flera clowner i samma akvarium? Jag har ett 230 liters akvarium.

Mvh. Simon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest MagnusL

Clownerna är inte alltid så snälla mot varandra. Min minsta clown håller sig på behörigt avstånd från de andra och blir snabbt ivägjagad när den väl tittar fram.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I min större burk har jag en P. biaculatus som rätt ofta jagar de två mindre A. euphippum, men i 150 liters burken har jag tre ocellaris, varav två har lekt tillsammans, och de rör faktiskt inte den (hona) som är "singel"..

mvh

Gabbi

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest oceaN

"Fighter" clowner emellan uppstår somdu sägerväldigt ofta då de bildar par. Att de ska ha ihjäl varandra är lite små "luddigt" då det inte alltid stämmer. För mig så funkar det hur bra som helst mellan mina clowner. Jag tror nog att det kan bero på en del faktorer som exempelvis akvariestorlek osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest oceaN

Visst kan du det! Men om de eventuellt bildar par så finns ju risken att någon avde resterande kan bli liteutstött. Jag skulle inte tveka om jag vore dig, för percula clowner brukar definitivt inte slå ihjäl varandra som du uttryckte det (enligt mina erfarenheter med perculaclowner). Det finns många blandade åsikter och versionerpå hur clownerna går ihop med varandra både i naturen och i våra akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest jorgen41

Normalt så lever dom om 4-6st där 2st bildar par och resterande förblir "köns lösa" tills en av dom som bildat par dör. Så det är helt normalt om några verkar utanför.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...