_Manne_ Postat 26 juni 2008 Postat 26 juni 2008 lite nya bilder från detta hade varit kul, VET att det har hänt en hel del..mvh manne
Freddi Postat 26 juni 2008 Postat 26 juni 2008 Jag håller med Manne !!Vi vill se bilder !!!:nya bilder:
a.nilson Postat 26 juni 2008 Författare Postat 26 juni 2008 ska höra med anders om jag kan låna hans kamera.. min blir det bara skit bilder med..om inte annat så är ni här på söndag..
Freddi Postat 1 juli 2008 Postat 1 juli 2008 Här kommer lite bilder på Anders Percula kar.Det blev inte direkt några super bilder tycker jag själv, måste vara lite skit bakom spakarna.Mantisen i 54L karet ville inte visa sig när kameran var uppe så på den blev det inga bilder tyvärr !!Hoppas du är någorlunda nöjd med bilderna Anders, får ta fler en annan gång!!
a.nilson Postat 1 juli 2008 Författare Postat 1 juli 2008 Tack freddi! va det den korallen på sista bilden du menade??
Freddi Postat 2 juli 2008 Postat 2 juli 2008 Ja , just den var det.Gillar den och din nya mussla, lite avis faktiskt !!
_Manne_ Postat 2 juli 2008 Postat 2 juli 2008 den sisa bilden gul/vita fraggen.. det är en flakväxande acropora.. blir inte högre , breder ut sig istället.mvh manne
a.nilson Postat 2 juli 2008 Författare Postat 2 juli 2008 Ja , just den var det.Gillar den och din nya mussla, lite avis faktiskt !!kan inte annat än hålla med om att musslan är jävligt snygg, den kommer från Bioted. han funderingar på om man kanske skulle ha nån mussla till..
a.nilson Postat 18 juli 2008 Författare Postat 18 juli 2008 har funderingar på att gå över till t5 helt. i måndags så skedde en total om möblering i karet så nu finns det plats för fler gooo bitar!!
_Manne_ Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 annars kanske du kan lägga till 2-4 rör förutom den rampen du har.. tänkt på det ?mvh manne
a.nilson Postat 19 juli 2008 Författare Postat 19 juli 2008 har för starkt ljus nu. korallerna växer för mycket neråt.
amatören Postat 19 juli 2008 Postat 19 juli 2008 F.. vad häftig drake du har....sån skulle man vilja ha....Synd att man har en 3 åring....dom är tydligen giftiga....(både fisken och ungen )
a.nilson Postat 19 juli 2008 Författare Postat 19 juli 2008 F.. vad häftig drake du har....sån skulle man vilja ha....Synd att man har en 3 åring....dom är tydligen giftiga....(både fisken och ungen )har inga drakar kvar nu. dom växte ur karet. minsta draken (radiatan= röd,svart,vit) var ca 13-15cm största volitan var 38cm när dom såldes. absolut dom trevligaste fiskar man kan tänka sig ha. alltid framme o nyfikna. radiatan är absolut den som jag upplevde som svårast att få igång med maten.
amatören Postat 19 juli 2008 Postat 19 juli 2008 ok....det var inte några små fiskar!!Hur är dom mot dom andra fiskarna?? risken är ju att beståndet minska drastisktJa har ju ett 800 liters....så man borde ju kunna ha den minsta ganska länge ......och karet är det ganska svårt att komma i så det "borde" inte vara en risk för sonen....
_Manne_ Postat 19 juli 2008 Postat 19 juli 2008 har för starkt ljus nu. korallerna växer för mycket neråt.om du bara höjer rampen du har då.. palla upp den en 10-15cm till ?
a.nilson Postat 19 juli 2008 Författare Postat 19 juli 2008 ok....det var inte några små fiskar!!Hur är dom mot dom andra fiskarna?? risken är ju att beståndet minska drastisktJa har ju ett 800 liters....så man borde ju kunna ha den minsta ganska länge ......och karet är det ganska svårt att komma i så det "borde" inte vara en risk för sonen....allt som går att svälja äts. matas dom ofta så växer dom som f-n. min största hade jag i ca 8-9 mån. när jag köpte den så vara han runt 12cm tror jag. jag mattade var eller varanan dag både med levande o med oskalade räkor.
a.nilson Postat 19 juli 2008 Författare Postat 19 juli 2008 om du bara höjer rampen du har då.. palla upp den en 10-15cm till ?har tänkt i dom banorna oxå men då kommer jag inte åt filtern o skummaren bakom. hade tänkt hänga den först med det är omöjligt att fästa den i taket då det är av armeradbetong
_Manne_ Postat 19 juli 2008 Postat 19 juli 2008 bara som ett exempel här nu.. om du tar delar av ett akvariestativ.. du vet alu 4kantsrör o knutar.. skulle du inte kunna bygga 2 "stag" som ligger mot akvariet o sen belysningen över den.. , ganska säker att du hänger med vad jag menar.. (för att prova)mvh manne
amatören Postat 19 juli 2008 Postat 19 juli 2008 Tack för svaret.......tycker det är helt klart en intressant fisk att ha!!
_Manne_ Postat 19 juli 2008 Postat 19 juli 2008 ska skissa o klura lite på dethoppas det går vägen.. handlar inte om många hundringar för en sådan lösning.så får du ett bredare ljus från mh'n också, täcker in lite större yta då , och du får ettmjukare ljus på det sättet. mvh Manne
Freddi Postat 19 oktober 2008 Postat 19 oktober 2008 Nu får du lägga ut lite bilder på ditt kar innan du måste riva det !!!!Måste tacka för prov turen av din bil, Skön att köra, härlig komfort och gott om plats !!
a.nilson Postat 24 oktober 2008 Författare Postat 24 oktober 2008 tisdag eller onsdag börjar rivningen o flytten av karet. allt ska upp till firman nu. sen får vi se vad som händer..
Rekommenderade inlägg