Gå till innehåll

Anders Percula 120


a.nilson

Rekommenderade inlägg

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Här kommer lite bilder på Anders Percula kar.

Det blev inte direkt några super bilder tycker jag själv, måste vara lite skit bakom spakarna.:snurrig:

Mantisen i 54L karet ville inte visa sig när kameran var uppe så på den blev det inga bilder tyvärr !!

Hoppas du är någorlunda nöjd med bilderna Anders, får ta fler en annan gång!!

post-2936-14468915692712_thumb.jpg

post-2936-1446891569289_thumb.jpg

post-2936-14468915693041_thumb.jpg

post-2936-14468915693186_thumb.jpg

post-2936-14468915693337_thumb.jpg

post-2936-14468915693482_thumb.jpg

post-2936-14468915693632_thumb.jpg

post-2936-14468915693772_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja , just den var det.

Gillar den och din nya mussla, lite avis faktiskt !!

kan inte annat än hålla med om att musslan är jävligt snygg, den kommer från Bioted. han funderingar på om man kanske skulle ha nån mussla till..icon10.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
F.. vad häftig drake du har....sån skulle man vilja ha....Synd att man har en 3 åring....dom är tydligen giftiga....(både fisken och ungen :D)

har inga drakar kvar nu. dom växte ur karet. minsta draken (radiatan= röd,svart,vit) var ca 13-15cm största volitan var 38cm när dom såldes. absolut dom trevligaste fiskar man kan tänka sig ha. alltid framme o nyfikna. radiatan är absolut den som jag upplevde som svårast att få igång med maten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok....det var inte några små fiskar!!

Hur är dom mot dom andra fiskarna?? risken är ju att beståndet minska drastiskt

Ja har ju ett 800 liters....så man borde ju kunna ha den minsta ganska länge ......och karet är det ganska svårt att komma i så det "borde" inte vara en risk för sonen....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok....det var inte några små fiskar!!

Hur är dom mot dom andra fiskarna?? risken är ju att beståndet minska drastiskt

Ja har ju ett 800 liters....så man borde ju kunna ha den minsta ganska länge ......och karet är det ganska svårt att komma i så det "borde" inte vara en risk för sonen....

allt som går att svälja äts. matas dom ofta så växer dom som f-n. min största hade jag i ca 8-9 mån. när jag köpte den så vara han runt 12cm tror jag. jag mattade var eller varanan dag både med levande o med oskalade räkor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om du bara höjer rampen du har då.. palla upp den en 10-15cm till ?

har tänkt i dom banorna oxå men då kommer jag inte åt filtern o skummaren bakom. hade tänkt hänga den först med det är omöjligt att fästa den i taket då det är av armeradbetong

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bara som ett exempel här nu.. om du tar delar av ett akvariestativ.. du vet alu 4kantsrör o knutar.. skulle du inte kunna bygga 2 "stag" som ligger mot akvariet o sen belysningen över den.. , ganska säker att du hänger med vad jag menar.. (för att prova)

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ska skissa o klura lite på det

hoppas det går vägen.. handlar inte om många hundringar för en sådan lösning.

så får du ett bredare ljus från mh'n också, täcker in lite större yta då , och du får ett

mjukare ljus på det sättet.

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...