xedar Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 Hej!jag behöver kladda lite med tangit i sumpen men grejen är att jag kan inte stanna sumpen för långtid.Så jag undrar hur länge man måste vänta innan man kan köra vatten igenom en ny limning?? Jag har för mif där står provtryck effter 24H på tuben...men.Mvh Mikael Citera
wrang Postat 8 juni 2004 Postat 8 juni 2004 Men det stämmer som du säger vänta 24h innan provtryckning med 1,5 x PN (Vad detta nu innebär)Annars så vid reparation eller ändring1timme perbars drifttryck.Bra manual finns på denna länkLänk Citera
xedar Postat 8 juni 2004 Författare Postat 8 juni 2004 men det där med provtryck det handlar ju om över 20 BARjag har typ 0,4 BAR i det röret, jag vet att det inte läcker om jag väntar en timme. men släpper man tråkiga ämnen i vattnet?Mvh Mikael Citera
xedar Postat 8 juni 2004 Författare Postat 8 juni 2004 provtryckning med 1,5 x PN 1PN är normal tryck och man provar alltid 1,5 -2 PN för att se att det håller.så 1 PN kan va 1 bar - 100000000 bar.Mvh Mikael Citera
xedar Postat 8 juni 2004 Författare Postat 8 juni 2004 så ja nu har jag limmat..spilde tangit i sumpen!!! SMART!!!behöver jag tömma hela sumpen tro?Mvh Mikael Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.