Gå till innehåll

eld räka


Jaken

Rekommenderade inlägg

jag har en ihop med ett par Stenopus Bispidus "Bandkorall Räka" inga problem, eldräkan håller sig på sin kant, man ser den inte så jätteofta, bara ibland då kan jag mata den med handen & så putsar den min salaris. en mkt trevlig individ tyckerjag och klart snyggast av räkorna !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Karlsson

Jag har en Stenopus Hispidus en Grabhami och en Debelius tillsammans i ett 190L kar och de kommer väl överens. Det är bara boxarräkan som muppar sig ibland men han är mer "show" än verklig fara smiley37.gif. Har aldrig sett min Debelius agera rev-farligt på något sätt men han är en tålig liten rackare som lyckats överleva en tur genom en cirlulationspump innan ett riktigt filter köptes smiley9.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

de brukar bli skygga om man bara han en individ, trisst bara att de är så dyra så plånboken brukar säga stopp. annars skulle man ju ha 20st smiley4.gif

Nja så dyra är de ju inte.

De kostar 150:-

Med tanke på att en putsarräka kostar 100 så är de ju inte så hiskeligt mycke dyrare...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag märkt så verkar dom trivas bättre i karet om man kör fler utav dessa. Hadde som mest 4st och då var dom mer framme och trippade omkring medans enstaka var mest i skymundan under i sin grotta.

Dom rörde inte nått annat än maten som jag matade med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo har för mig att dom kostade 150:- köpte iofs en till men när "regeringen" kom hem med påsen hade handlaren klämt den så illa så den va dödsmiley19.gif, så jag ringde till den butiken & tackade för den döda räkan,nu tror jag inteatt den butiken finns kvar men sorligt va det iaf men jag ska köpa ett par till vid tillfälle !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...