Gå till innehåll

Nytt akvarium - osmosfråga


Azrael

Rekommenderade inlägg

Du ska alltid använda RO, annars mister det sin mening att använda den överhuvud taget.

Gör det? Jag trodde att problemet var en ackumulation av ämnen som inte dunstar tillsammans med vattnet? Om man tar bort motsvarande mängd som man häller i så ökar väl inte andelen? Eller tänker jag fel?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Annars så finns de en tillsats från tropic marin.

Jag vill helst hålla verksamheten så fri från tillsatser och tester som det bara är möjligt. Förutom att det är dyrt i längden så har jag en tendens att börja slarva med sådant efter ett tag. :smiley9:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, du - RO eller ej!? (...) man kan ha olika strategi. Jag har för båda mina kar valt tappfilterlösningen + rel. täta vattenbyten + vattenberedningsmedlet EasyLife. Detta förefaller hittills funka bra för mig, men då har jag heller inga superhöga ambitioner för mina mer känsliga Acropora-koraller.

Det kan ju vara värt en del att inte behöva byta vatten lika ofta också...

Tack för alla svar! Nu åker jag bort i en knapp vecka, så om jag försvinner från tråden så är det bara för att snart återkomma igen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...