Gå till innehåll

T5 från tyskland?


mikaelglad

Rekommenderade inlägg

Hej jag går i tankarna att köpa en sån här.

http://cgi.ebay.de/T5-Haenge-o-Staender-Lampe-150cm-4x35W-statt-HQI-Brightl_W0QQitemZ120106587559QQihZ002QQcategoryZ100327QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Problemet är att jag är osäker om det e fer sorts rör i den. dom e ju 120 cm långa eller något likande och det e ju inte dom här i sverige? det motsvarar väll 54w längd eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag går i tankarna att köpa en sån här.

http://cgi.ebay.de/T5-Haenge-o-Staender-Lampe-150cm-4x35W-statt-HQI-Brightl_W0QQitemZ120106587559QQihZ002QQcategoryZ100327QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Problemet är att jag är osäker om det e fer sorts rör i den. dom e ju 120 cm långa eller något likande och det e ju inte dom här i sverige? det motsvarar väll 54w längd eller?

35W låter skumt, leta vidare :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inge skumt med 35 watt.

Det är High Efficiency rör snarare än High Output.

T5 är rätt nytt i Sverige, har inte slagit igenom så stort än pga tidigare högre pris, och därmed finns än så länge ett dåligt utbud, nästan bara HO rör o armaturer så här långt.

Inlägget editerad då det var reklaminlägg!

/Sillen (moderator)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oveb: Du har en poäng - om det är svårt att få tag i dem så bör man undvika den. Sen håller jag inte med dig kanske, tycker de är lika lätta att få tag i som HO, bara man letar.

HE är ju tänkt att vara strömsnåla medans HO ska ge maximal ljusstyrka. Det ena passar vissa och det andra andra, kanske...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oveb: Du har en poäng - om det är svårt att få tag i dem så bör man undvika den. Sen håller jag inte med dig kanske, tycker de är lika lätta att få tag i som HO, bara man letar.

HE är ju tänkt att vara strömsnåla medans HO ska ge maximal ljusstyrka. Det ena passar vissa och det andra andra, kanske...

Visst är det så, dom passar säkert bra till sötvatten. Eller kanske för en strimma blått !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...