mikaelglad Postat 7 augusti 2007 Dela Postat 7 augusti 2007 Hej jag har i dagsläget en Chelmon Rostratus, Synchiropus splendidus, Synchiropus marmoratus och fyra Amphiprion ocellaris. Akvariet är på 400 liter.Vad jag undrar är skulle det fungera om jag köpte: Valencienna PuellarisAcanthurus leucosternonNemateloris Decora (Ett par)Naso elegansAcanthurus japonicus Jag köper alla dom 6 fiskarna på samma gång och introducerar dom tillsammans i ett mörkt kar första dagen.Skulle det gå. synpunkter uppskattas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 7 augusti 2007 Dela Postat 7 augusti 2007 Karet är för litet för två Acanthurus, även Nason behöver rejält med utrymme, så jag skulle stryka en av Acanthurusarna samt Nason. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rasmus Postat 7 augusti 2007 Dela Postat 7 augusti 2007 Markus, redan fiskar i? trodde du skulle vänta ett tag? var har du bilderna? sen är det som mattias säger, två st acanthurus är ganska riskfyllt.. kan gå men finns också risk för bråk. acanthurus är ju aggressiva. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikaelglad Postat 7 augusti 2007 Författare Dela Postat 7 augusti 2007 ok jag har läst att om du har 200 liter per fisk så går det om man sätter i dom samtidigt"oftast".Frågan e ju bara om det e vanligar att det inte går eller tvärt om och hur mycket det lutar åt det ena hållet e det 50/50 eller 10/90 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikaelglad Postat 7 augusti 2007 Författare Dela Postat 7 augusti 2007 Jo det blev så jag va i gbg förra helgen å skulle köpa någon lite korall tänkte jag. men både bengan och han på ciklidhuset sa att det inte va någon fara å stoppa i fisk. jag va osäker på mandarinen och pincetten men bengan sa att det inte va någon fara eftersom dom inte har någon konkurens om maten. Båda åt i Butik. Å bengan brukar ju inte säga att man ska köpa fisk å så om man inte ska det.Jag ville köpa en japonicus men det sa han att jag inte ska göra. Än så länge går allt bra. Tänkte jag skulle ta lite bilder i veckan. Jag har kört lite ultra life i vattnet så har inte velat ta bilder än. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 7 augusti 2007 Dela Postat 7 augusti 2007 Vad har du för UV? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Texas Postat 7 augusti 2007 Dela Postat 7 augusti 2007 Ta bort en av Acanthurusarna, köp hellre 2 av samma...Har haft båda två tillsammans i mitt kar å stoppa först i vitbröstade å sen 3veckor japonicus, resulterade att japonicus fick mkt stryk, den satt mest å tryckte i någon håla.Men det kanse blir annourlunda om du stoppar ner dom samtidigt...För 2veckor sedan så stoppade jag ner 3 vitbröstade och 1 imperator och 1 vimpel...på natten....Har sedan innan 1 gulkirurg som har varit ganska het på nya fiskarsamt 1 pallett , 1 veliferium, 1 hökfisk , 1 hexatenia Har gått hur bra som helst...har inte ens sett tecken på något bråk... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rasmus Postat 7 augusti 2007 Dela Postat 7 augusti 2007 Jo det blev så jag va i gbg förra helgen å skulle köpa någon lite korall tänkte jag. men både bengan och han på ciklidhuset sa att det inte va någon fara å stoppa i fisk. jag va osäker på mandarinen och pincetten men bengan sa att det inte va någon fara eftersom dom inte har någon konkurens om maten. Båda åt i Butik. Å bengan brukar ju inte säga att man ska köpa fisk å så om man inte ska det.Jag ville köpa en japonicus men det sa han att jag inte ska göra. Än så länge går allt bra. Tänkte jag skulle ta lite bilder i veckan. Jag har kört lite ultra life i vattnet så har inte velat ta bilder än.okej, nice!åt mandarinen artemia?om du ska välja på vitbröstade eller japonicusen så tycker jag du lätt ska välja den vitbröstade.. riktigt nice och RIKTIGT aktiv fisk tror aldrig jag sett min "sitta och pusta ut" .. alltid full fart på den jäkeln Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikaelglad Postat 8 augusti 2007 Författare Dela Postat 8 augusti 2007 Japonicusen e ju SÅÅÅÅÅ mycket finare än den vitbröstade även om nu båda e det Jag är bra sugen på att prova stoppa i båda då dom e så fina båda 2. Rasmus ja tror den åt något pellets bengan hade. Den hade gått i hans sump i det stora mittenkaret i 2 månader. Det är fortfarande lite svårt att mata dom då dom gärna gömmer sig så fort jag öppnar till akvariet. Min chelmon kommer fram när den känner lukten men värkar "missa" maten vet inte om jag har för mycket cirkulation i akvriet(10 000 Liter i timmen drygt).Vad kostar en japonicus ungefär? Glömde kolla det med bengan. Jaken jag kör med 20w deltec uv och en 1000 Liters pump genom det. eller vattnet från den i alla fall. Vilken är svårast av dom vitbröstade och nason? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikaelglad Postat 8 augusti 2007 Författare Dela Postat 8 augusti 2007 om nu Acanthurus är så aggresiva hur tar min chelmon det då? Det känns som att den kommer bli hack kycklig eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Texas Postat 8 augusti 2007 Dela Postat 8 augusti 2007 Kan bli så att din chelmon blir hackkyckling....Då jag hade en sådan i mitt kar så vart den det....Alltid jagad iväg av dom Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 8 augusti 2007 Dela Postat 8 augusti 2007 jag tror du får väldigt svårt att få det att funka med två Acanthurus i ett så litet kar, skippa den ena! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikaelglad Postat 9 augusti 2007 Författare Dela Postat 9 augusti 2007 OK. Det verkar som att alla e överrens om att de e för lite plats för 2 stycken Acanthurus så jag får nog välja en då. då blir det nog japonicusen. Frågan är vad man ska ha mer för fisk? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.