Gå till innehåll

Går fiskarna ihop?


mikaelglad

Rekommenderade inlägg

Hej jag har i dagsläget en Chelmon Rostratus, Synchiropus splendidus, Synchiropus marmoratus och fyra Amphiprion ocellaris. Akvariet är på 400 liter.

Vad jag undrar är skulle det fungera om jag köpte:

Valencienna Puellaris

Acanthurus leucosternon

Nemateloris Decora (Ett par)

Naso elegans

Acanthurus japonicus

Jag köper alla dom 6 fiskarna på samma gång och introducerar dom tillsammans i ett mörkt kar första dagen.

Skulle det gå. synpunkter uppskattas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det blev så jag va i gbg förra helgen å skulle köpa någon lite korall tänkte jag. men både bengan och han på ciklidhuset sa att det inte va någon fara å stoppa i fisk. jag va osäker på mandarinen och pincetten men bengan sa att det inte va någon fara eftersom dom inte har någon konkurens om maten. Båda åt i Butik. Å bengan brukar ju inte säga att man ska köpa fisk å så om man inte ska det.Jag ville köpa en japonicus men det sa han att jag inte ska göra. Än så länge går allt bra. Tänkte jag skulle ta lite bilder i veckan. Jag har kört lite ultra life i vattnet så har inte velat ta bilder än.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta bort en av Acanthurusarna, köp hellre 2 av samma...

Har haft båda två tillsammans i mitt kar å stoppa först i vitbröstade å sen 3veckor japonicus, resulterade att japonicus fick mkt stryk, den satt mest å tryckte i någon håla.

Men det kanse blir annourlunda om du stoppar ner dom samtidigt...

För 2veckor sedan så stoppade jag ner 3 vitbröstade och 1 imperator och 1 vimpel...på natten....

Har sedan innan 1 gulkirurg som har varit ganska het på nya fiskar

samt 1 pallett , 1 veliferium, 1 hökfisk , 1 hexatenia

Har gått hur bra som helst...har inte ens sett tecken på något bråk...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det blev så jag va i gbg förra helgen å skulle köpa någon lite korall tänkte jag. men både bengan och han på ciklidhuset sa att det inte va någon fara å stoppa i fisk. jag va osäker på mandarinen och pincetten men bengan sa att det inte va någon fara eftersom dom inte har någon konkurens om maten. Båda åt i Butik. Å bengan brukar ju inte säga att man ska köpa fisk å så om man inte ska det.Jag ville köpa en japonicus men det sa han att jag inte ska göra. Än så länge går allt bra. Tänkte jag skulle ta lite bilder i veckan. Jag har kört lite ultra life i vattnet så har inte velat ta bilder än.

okej, nice!

åt mandarinen artemia?

om du ska välja på vitbröstade eller japonicusen så tycker jag du lätt ska välja den vitbröstade.. riktigt nice och RIKTIGT aktiv fisk :)

tror aldrig jag sett min "sitta och pusta ut" .. alltid full fart på den jäkeln ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japonicusen e ju SÅÅÅÅÅ mycket finare än den vitbröstade även om nu båda e det :P Jag är bra sugen på att prova stoppa i båda då dom e så fina båda 2.

Rasmus ja tror den åt något pellets bengan hade. Den hade gått i hans sump i det stora mittenkaret i 2 månader.

Det är fortfarande lite svårt att mata dom då dom gärna gömmer sig så fort jag öppnar till akvariet. Min chelmon kommer fram när den känner lukten men värkar "missa" maten vet inte om jag har för mycket cirkulation i akvriet(10 000 Liter i timmen drygt).

Vad kostar en japonicus ungefär? Glömde kolla det med bengan.

Jaken jag kör med 20w deltec uv och en 1000 Liters pump genom det. eller vattnet från den i alla fall. :P

Vilken är svårast av dom vitbröstade och nason?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...