TomKa Postat 13 augusti 2007 Dela Postat 13 augusti 2007 HejNågon som har träffat på denna fisk förut?Radial Leather JacketPå latin - Areichtys radiatusSka tydligen äta b.la glasrosor.Det är den lilla fisken på bilden.../Tomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 13 augusti 2007 Dela Postat 13 augusti 2007 Det är väl denna som diskuteras i tråden:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=18184Eller en nära släkting. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TomKa Postat 13 augusti 2007 Författare Dela Postat 13 augusti 2007 Japp, det verkar vare en släkting. Tack för länken.Hoppas den är hungrig, har fått en del glasrosor./Tomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 13 augusti 2007 Dela Postat 13 augusti 2007 Har du skaffat en? Släng upp lite bilder i så fall. Det vore kul. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TomKa Postat 13 augusti 2007 Författare Dela Postat 13 augusti 2007 Köpte en hos Triton idag, bilder kommer imorgon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TomKa Postat 13 augusti 2007 Författare Dela Postat 13 augusti 2007 Svårt att hitta någon info om fisken, någon som har något läsbart eller länk?/Tomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 13 augusti 2007 Dela Postat 13 augusti 2007 Min tyska är obefintlög tyvärr men kör sidan genom bablefish eller dyligt:http://www.meerwasser-lexikon.de/index.php?name=Acreichthys%20tomentosus&kategorie_id=10&tier_id=435&sprache=eng Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 13 augusti 2007 Dela Postat 13 augusti 2007 PS, nog hade triton information om firren?Annars PMa Bioted som tydligen har en. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TomKa Postat 14 augusti 2007 Författare Dela Postat 14 augusti 2007 Min tyska är obefintlög tyvärr men kör sidan genom bablefish eller dyligt:http://www.meerwasser-lexikon.de/index.php?name=Acreichthys%20tomentosus&kategorie_id=10&tier_id=435&sprache=engToppen! Tackar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TomKa Postat 15 augusti 2007 Författare Dela Postat 15 augusti 2007 Men nu har jag lyckas ta en bild på den, han (?) har börjat äta men har inte rört glasrosorna än.../Tomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Heritage Postat 16 augusti 2007 Dela Postat 16 augusti 2007 Men nu har jag lyckas ta en bild på den, han (?) har börjat äta men har inte rört glasrosorna än.../TomasJag har oxå en sedan en vecka tillbaka. Svårfångad? Då måste han gömma sig, för inte sjutton rör de sig fort inte. Verkar dessutom vara totalt orädda. Backar inte fär något. Inte ens en clownkirurg på +15 cm i full fart.Min äter artemia men tittar än så länge bara på flingfodret.De senaste 2-3 dagarna har han börjat studera stenen nog och noppa en del.Får ge han lite tid. Det finns några Aiptasia för han och bita i.En jä....t ful fisk men på ett charmigt sätt eller hur man nu ska säga.Ser ut som han är huggen ur sten....... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TomKa Postat 16 augusti 2007 Författare Dela Postat 16 augusti 2007 Ja, han gömde sig första dagen men nu är han framme och gör som din, noppar i stenen och simmar lungt runt å kollar. Käkar artemia och plankton... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.