Gå till innehåll

nanostream som stannat


Beppe

Rekommenderade inlägg

Min ena gjorde det för ett tag sedan. Blev fundersam till varför den hade gjort det. Men den har gått sen dess...

Men fästet som orben ligger i var sönder igår. Ena armen hade lossnat. Börjar funderapå om det är så att den har vibrationer i sig som till slut knäckte armen. Konstigt med tanke på att den har suttit på den i ett par månader bara. Och jag har inte lyft och fipplat med den.

MEN mu när jag försökte fixa den så knäcktes dom små piggarna som den fästes i magnetplattan vid minsta beröring. verkar som materialet är mycket skört efter ett par månader i karet. Mystiskt och irriterande.

Men detta är bara den ena. Den andra fungerar finfint....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min ena gjorde det för ett tag sedan. Blev fundersam till varför den hade gjort det. Men den har gått sen dess...

Men fästet som orben ligger i var sönder igår. Ena armen hade lossnat. Börjar funderapå om det är så att den har vibrationer i sig som till slut knäckte armen. Konstigt med tanke på att den har suttit på den i ett par månader bara. Och jag har inte lyft och fipplat med den.

MEN mu när jag försökte fixa den så knäcktes dom små piggarna som den fästes i magnetplattan vid minsta beröring. verkar som materialet är mycket skört efter ett par månader i karet. Mystiskt och irriterande.

Men detta är bara den ena. Den andra fungerar finfint....

Fästet hade jag inte hört att folk haft problem med tidigare. De små piggarna är dock förbrukningsvara. Det är inte frågan om de går av utan när.

För att återgå lite till orginalfrågan. En av mina (en av tre) hade problem med att den inte gick igång alltid. Visade sig (om jag minns rätt) att det var impellern som inte var bra. Fick en ny och sedan dess har det inte varit problem. Kändes i mitt fall som att det var toleransproblem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En av mina tre nanostreamers har stannat 1 gång. Som tar var hade jag flera pumpar i karet så det var hyfsat cirkulation ändå. Det var ingen kalk eller annat skräp i den. Jag spolade av den och sedan startade den igen.

Fästena är minst sagt dåliga. Magneterna är relativt starka så man knäcker lätt piggarna i fästet om man flyttar pumpen med ena handen på pumpen och den andra på yttre fästet. Man måste hålla i magneten i karet när man flyttar den. Har knäckt ett fäste redan, har "lagat" det med ett litet buntband.

/Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...