Wiking Postat 23 september 2007 Postat 23 september 2007 tror ni förresten att det kan funka med vanliga spottar?Vanlig Halogen belysning ger ett alldeles för gult ljus. Finns kanske också risk för att färg spektrat framkallar icke önskvärda alger? Citera
totto Postat 6 oktober 2007 Författare Postat 6 oktober 2007 Nu har jag tagit beslutet om vilket ljus det blir,T5 för hela slanten:ler: har beställt en FM ultra solaris 6*39w (blev för tajt med 54w i mitt överskåp) jag kommer även behålla mina två nuvarande 39wattare så sammanlagt så blir det 312w, det borde väl räcka för dem flesta koraller.Men jag har några funderingar,hur långt ifrån ytan ska armaturen hänga?jag tänkte ha 4st rör tända i början för då blir det ungefär samma styrka som i nuläget, men hur fort ska jag vänja korallerna vid dem resterande rören? några förslag?mvh Thomas Citera
Ricke Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 Jag kör 4x39W T5 + 2x36W T8 = 228W över mitt 340L o jag tycker det funkar. har dok inga stenkoraller än, men räknar med attt belysningen ska klara det oxå. Mina ramper ligger på akvariekanten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.