Gå till innehåll

Val av skummare


Olausson

Rekommenderade inlägg

Jag står i valet av skummare. Skall bygga en tank med ca 260l och ca 80l sump. Skummaren skall stå i sumpen och jag är då framme vid valet.

Den som ligger närmast tillhands som jag läst mest om är MC500. Är det någon som har erfarenheter att dela. Eller kan ge alternativ till en MC500, som skulle passa min tank.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade inte valt en påhängsskummare eftersom den kan svämma över (kanske inte gör något om det svämmar i sumpen? vet inte hur du byggt).. Dessutom har de mc500 jag sett fört ett oväsen jag hade inte stått ut med. (Kanske oxå kvittar om skåpet är väldigt välisolerat? :) ) Ska du ändå ha den stående i sumpen finns det ju bättre alternativ tycker jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade upp den och den går tydligen både hänga på akvariet eller ställa i sumpen. Jag har bara sett den hänga. Fint att den är tyst. Jag kanske har sett måndagsex :) Eller med dåliga packningar? Minns att det gick nån del utbytt av grossisten.

Var hemma hos en häromdagen som körde med MCE600 och blev förvånad över hur tyst den var.

Kristoffer, är inte MC500 internmodell?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...