BAminoff Postat 30 augusti 2007 Postat 30 augusti 2007 Nu gör jag något otillåtet. Jag ska bygga en låda som ska hänga på väggen med öppningen neråt.Jag vill att denna låda ska öppnas efter 5-10 timmar,behöver en timer som öppnar låset.Detta för att min häst ska få hö när jag inte är där.På detta forum finns det en mängd killar som har ideer och kan claes olssons katalog utantill.Känner inte till något bättre ställe att ställa frågan.Moderatorer ta bort tråden om ni vill.MVH BA Citera
Laggeman Postat 30 augusti 2007 Postat 30 augusti 2007 En timer som drar ett relä som håller en kraftig magnetkontakt på plats som sedan släpper vi inställd tid borde väl vara det enklaste. Själva kopplinsschema och komponenter får du ha hjälp med på annat håll. Tänk dig principen med dörrar som hålls uppe av en magnetkontakt och sedan stänger mha en dörrstängare när kontakten släpper. Citera
BAminoff Postat 30 augusti 2007 Författare Postat 30 augusti 2007 Tack ska börja titta på det.MVH BA Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.