svedalaciklid Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 fick med en t5 ramp med 2 rör i men när man tänder rampen så slocknar ljuset igen efter typ en halv minut och sen nån ggr så blir det tänt, vad kan vara fel då, verkar ju inte vara rören men hittar ingen glimtändare så kanske drossler eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 skulle tro att det är ett drosselfel, - men, har du kollat så att rören sitter rätt i hållarna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 9 september 2007 Författare Dela Postat 9 september 2007 kollar nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 9 september 2007 Författare Dela Postat 9 september 2007 jo rören sitter rätt, kan det göra så här om något rör e kass?tänkte om ena röret lagt av så funkar väl inte andra heller men då tänds det kanske inte till ens? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 jag tror inte att rören tänder alls om ett av dom är trasiga, blinkar till möjligen.vad är det för armatur Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 9 september 2007 Författare Dela Postat 9 september 2007 av okänd natur då det inte står något på den men den ser ut så härlämnade den till en elektriker så han skulle titta på den så kör temporärt med rent nya sylvania rör t8 2*36watt ett blått och ett lite gulare utvalda av zoogiganten lomma Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 det är inte så att den är avsedd för T5-lågenergi rör typ 14,18,28W?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 9 september 2007 Författare Dela Postat 9 september 2007 nej de hade alltid haft de rören som satt i och de är på 2*39w Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 men den lyser med T8 rören? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 9 september 2007 Författare Dela Postat 9 september 2007 nej inte den rampen jag kör t8 i det e en annan ramp jag hade o låg så tänkte tills jag fixat t5 rampen så får jag köra med t8 rampen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 Ok, var lite nyfiken på hur du fått detta att passa :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 9 september 2007 Författare Dela Postat 9 september 2007 hehe nä du det vet jag att det inte passar, sötvattens fisk har jag ju hållt på med länge innan så har ju en lokal med ett 50 tal akvarium med ciklider , bara att jag fick överta detta saltkar då de som hade fått ärva karet inte kunde nåt om akvarium alls så de ville jag skulle ge mig på det då jag iallafall hade vana från sötvatten, men det e kul man lär sig jättemycket, och förhoppningsvis ska det väl gå att få karet till att fungera igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 11 september 2007 Författare Dela Postat 11 september 2007 varit hos elektrikern idag och beställt ett nytt hfdon så får väl se om han klarar ordna fram det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 14 september 2007 Författare Dela Postat 14 september 2007 ringde elektrikern idag och fick reda på att de faxat iväg förfrågan på hfdonet jag behöver och jag skulle få besked i början av nästa vecka Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.