wrang Postat 20 juni 2004 Postat 20 juni 2004 <TABLE id=HB_Mail_Container height="100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0 UNABLE="on"><T><TR height="100%" UNABLE="on" width="100%"><TD id=HB_Focus_Element vAlign=top width="100%" background="" height=250 UNABLE="off">Uppdaterade min hemsida lite ikväll så kolla in på http://www.wrang.com/akvarium/salthalt.htmhttp://www.wrang.com/akvarium/magnesium.htmTyckte att det behövdes en Svensksida för detta också .Länk</TD></TR><TR UNABLE="on" hb_tag="1"><TD style="FONT-SIZE: 1pt" height=1 UNABLE="on"><DIV id=hotbar_promo></DIV></TD></TR></T></TABLE> Citera
xedar Postat 20 juni 2004 Postat 20 juni 2004 jag får Error: salinitaet is not defined i mozilla.Mvh Mikael Citera
wrang Postat 21 juni 2004 Författare Postat 21 juni 2004 <TABLE id=HB_Mail_Container height="100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0 UNABLE="on"><T><TR height="100%" width="100%" UNABLE="on"><TD id=HB_Focus_Element vAlign=top width="100%" background="" height=250 UNABLE="off">Tyvärr så funkar det bara i Internet Explorer</TD></TR><TR hb_tag="1" UNABLE="on"><TD style="FONT-SIZE: 1pt" height=1 UNABLE="on"><DIV id=hotbar_promo></DIV></TD></TR></T></TABLE> Citera
stefan l Postat 21 juni 2004 Postat 21 juni 2004 Du har nog missuppfattat dina källor Wrang. Du kan inte uttrycka salthalt i volymprocent. När salthalten anges till 35 % är det viktprocent man menar (dvs gram salt per 1000g saltvatten).Om man dessutom fyller i salthalten (g/l) till tex 35 så blir det ERRORStefan L Citera
wrang Postat 21 juni 2004 Författare Postat 21 juni 2004 <TABLE id=HB_Mail_Container height="100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0 UNABLE="on"><T><TR height="100%" width="100%" UNABLE="on"><TD id=HB_Focus_Element vAlign=top width="100%" background="" height=250 UNABLE="off">Tack för infon kolla om det stämmer nu då¨?Nja nått error får jag inte </TD></TR><TR hb_tag="1" UNABLE="on"><TD style="FONT-SIZE: 1pt" height=1 UNABLE="on"><DIV id=hotbar_promo></DIV></TD></TR></T></TABLE> Citera
Guest Johan Postat 22 juni 2004 Postat 22 juni 2004 Wrang, några kommentarer:1a) Rubriken "Salthalt från volymsprocent", ska vara: "Salthalt till densitet"1b) Salthalten ska anges i psu inte %.1c) Densiteten ska anges i kg/m3 inte g/liter.1d) Densiteten i svaret ska anges i kg/m3 (inte dimensionslöst).2a) Rubriken "salthalt till viktsprocent" ska vara: "Densitet till salthalt"2b) Densiteten ska anges i kg/m3.2c) Salthalten i svaret ska anges i psu.Rättar du till detta tycker jag det ser mycket bra ut! ./Johan Citera
wrang Postat 22 juni 2004 Författare Postat 22 juni 2004 <TABLE id=HB_Mail_Container height="100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0 UNABLE="on"><T><TR height="100%" width="100%" UNABLE="on"><TD id=HB_Focus_Element vAlign=top width="100%" background="" height=250 UNABLE="off">Tack Johan.ja jag hoppas att med denna sida komma tillhjälp så bra att det är någon som fattar det bättre och att det stämmer .Vad står psu för?è det rätt i övrigt?</TD></TR><TR hb_tag="1" UNABLE="on"><TD style="FONT-SIZE: 1pt" height=1 UNABLE="on"><DIV id=hotbar_promo></DIV></TD></TR></T></TABLE> Citera
Guest Johan Postat 22 juni 2004 Postat 22 juni 2004 Läste du inte artikeln jag författade åt Saltvattensguiden i vintras? .Randy-Holmes Farley skrev en artikel med liknande tema i senaste numret av RK.PSU = Practical Salinity Unit, vilket är nästandet samma som ppt.Vid den snabba kollen jag gjorde imorse kunde jag bara se de punkter jag redovisat ovan. Jag kan kolla noggrannare då du gjort korrigeringarna om du vill?/Johan Citera
Guest Andreas Lange Postat 22 juni 2004 Postat 22 juni 2004 Du kan få det att fungera i mozilla också genom att ändra slutkommentarerna från "---->" till "-->". Mozilla anser (rimligt nog) att de två extra "--" är skräp i javascriptet och ingorerar det som syntaxfel.(Det gällde på flera ställen) Citera
Guest Johan Postat 23 juni 2004 Postat 23 juni 2004 Wrang, sänder dig en fil per mail med några synpunkter./Johan Citera
wrang Postat 25 juni 2004 Författare Postat 25 juni 2004 Har idag laggt in en loggbok så man kan se hur det går med algblommning, inkörnings period etchttp://www.wrang.com/akvarium/uppstart_akvarium.htm Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.