Gå till innehåll

Salarias + E. bicolor?


Guest Nephele

Rekommenderade inlägg

Guest Nephele

går dem ihop? Akvariet är på 350l

Vet annars inte vilken jag ska välja. Hade bicolor för 2 år sedan. Jättesöt! Sen hade vi en salarias, tills akvariet krashade för ett tag sedan. Tyckte mycket om den också, men saknade bicolorn. Salariasen har jag förstått äter alger bättre än bicolorn. Men än så länge har det inte kommit några nya alger, dem enda som finns är dem jag inte fick bort från stenen. Tänker även skaffa snäckor och nån kirurg. Då kanske det räcker med bicolor? Eller vad tror ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Huruvida bicolorn överhuvudtaget kan räknas som någon större algätare är tvivelaktigt (har haft 3 st som aldrig har tittat åt en alg vid något tillfälle)! Vill du ha en braalgätareså välj salarias eller någon nära släkting!

Skulle iofs tro att det räcker med kirurg+sniglar så om du vill ha en bicolor för beteende/utseendets skull så ska det inte vara några problem. Tror också att det borde funka med en salarias+bicolor iom att de äter olika typer av föda och därigenom inte är direkta konkurrenter, frågan är dock om du kan få salariasen att överleva (gå över till nori m.m.) om du har ont om alger rent generellt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Huruvida bicolorn överhuvudtaget kan räknas som någon större algätare är tvivelaktigt (har haft 3 st som aldrig har tittat åt en alg vid något tillfälle)! Vill du ha en braalgätareså välj salarias eller någon nära släkting!

Skulle iofs tro att det räcker med kirurg+sniglar så om du vill ha en bicolor för beteende/utseendets skull så ska det inte vara några problem. Tror också att det borde funka med en salarias+bicolor iom att de äter olika typer av föda och därigenom inte är direkta konkurrenter, frågan är dock om du kan få salariasen att överleva (gå över till nori m.m.) om du har ont om alger rent generellt.

Min Bicolor äter alger hela dagarna, är det ovanligt?

MVH

Richard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min bicolor äter alger hela dagarna. Men som algätare så är salarisen mycket bättre. Det är nog bra om du kan blanda så många algätare som möjligt. Köp många olika snäckor, kirurg och en salaris och en bicolor de är ju så fina.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...