drakfisk Postat 26 september 2007 Dela Postat 26 september 2007 hej jag bara undrar för i vissa affärer är en vimpel fisk zanclus cornutus o i vissa är det en heniochus acuminatus. jag blev lite sugen på zanclusen och det stod inte så mycke på artregister någon som har sådana eller vet derass betende tack sam för svar mvh drqakfisk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 26 september 2007 Dela Postat 26 september 2007 Zanclus canescens Har jag läst ska vara extremt svår att hålla. kallas även "Moorish Idol" finns fakta om den på http://www.marinedepotlive.com/morish-idol---zanclus-canescens-fish--miscellaneous.htmlHeniochus acuminatus är därimot mkt lättare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
drakfisk Postat 26 september 2007 Författare Dela Postat 26 september 2007 okej men dom tre affäre man snackat med säger dom är lätta o kollar man på den sida du angav så var dom svåra . man får väll chansa . tack mvh drakfisk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 26 september 2007 Dela Postat 26 september 2007 zanclus cornutus är nog en av de svåraste fiskarna man kan ge sig på, trots det importeras den väldigt frekvent, tyvärr! De lever så gott som uteslutande av svamp i naturen och väldigt få äter något överhuvudtaget i akvarium. De få som äter dör oftast ändå eftersom de inte får i sig rätt kost.De borde lämnas i haven tycker jag! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
drakfisk Postat 26 september 2007 Författare Dela Postat 26 september 2007 ja då blir det inga sådana tyckte dom var snygga får jag väl hitta andra men ingen panik har bara haft igång karet ett år så det är lungt kan ta ett år till o bestämma mej . tack så mycke för alla svar mvh drakfisk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 26 september 2007 Dela Postat 26 september 2007 sist ja va på fiske o fiskar i malmö så hade dom båda där. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alofstrand Postat 27 september 2007 Dela Postat 27 september 2007 exotic zoo hade med inne för någon vecka sedan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.