Gå till innehåll

DYI Elskåp/panel.


JMAONE

Rekommenderade inlägg

Jag har tänkt att bygga till ett elskåp på akvmöbelnskortsida.

Var hittar jag billiga delar till detta projekt? Någon som känner till någon billig nätbutik eller dylikt?

Alla ska kortas/förlängas och kopplas in i elskåpet där man ska kunna slå av och på respektive enhet. Totalt är det cirka 30 kontakter som ska kopplas till detta skåp.

Ett par "slimmade" timers skulle jag vilja ha här också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Än en gång Clas Ohlson, även Kjell & Company har en del. Jula, Harald Nyborg och Biltema. Det finns massor av företag som har elprylar.

När det gäller timers så rekomenderar jag sådana som sitter fast monterade på DIN-skena i ett skåp men då krävs elbehörighet (i alla fall elkunskap smiley2.gif.)De är lite dyrare än de billiga på typ biltema men f-n så mycket hållbarare.

/Jörgen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Elfa har riktiga grejer.

Håller med Jörgen montera riktiga brytare på skena har för mig att det va nån som gjorde det å la upp bilder här kommer inte ihåg vem det va bara vet att det va i södertälje kanske någon annan som kommer ihåg namnet eler kan leta upp tråden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer kika in på de företag ni skrev... men är det inte billigare att ta in det från utlandet? Någon som har ytterligare levernatörer som alternativ.

Tänkte lägga ut lite bilder senare på vad som blev köpt och hur jag kopplade ihop paketet... men som sagt först tänkte jag surfa runt. Vill gäran se bilder på andras lösningar. Vi vet alla hur det är med alla dessa elkablar och kontakter.. nuvill jag styra upp det en gång för all. Wish me luck! Ska börja med att köpa lite vettiga verktyg att jobba med.. alltid ett gissel i min klena verktygslåda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...