Gå till innehåll

Två oidentifierade saker??


johannisson

Rekommenderade inlägg

urchin.jpg

turbo1.jpg

Två små saker som följde med min levande sten vad kan det vara? Snäckan är ganska snabb, och den lilal sjöborren eller vad det är sitter i sin håla hela dagen och knatar fram när man släcker på kvällen.

Ny på forumet igen, höll på för en fem år sedan och då hängde jag här...

Sjöborren är svart (om det nu är en sådan)

Ursäkta bildkvaliten, jag är ingen bra fotograf... (än)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite svårt att se sjöborren på din bild. Kika här på foton så kan då kanske se om någon stämmer överens.

http://www.meerwasser-lexikon.de/eng/73/0/0/liste_Urchins.htm

Snigeln är en Scutus.

Fredrik, bor du i Changwon sydkorea?

Hur utbrett är akvarieintresset där? Kan du hämta djur i havet själv?

Tack för alla svar... snabbt och direkt *bockar*

Tror att sjöborren är en Echinothrix diadema, tack Shark of sweden.

Men att snigeln är en Scutus tror jag inte, ska inte scutus:ar vara svarta.. dessa två är bruna och aktiva dygnet runt.

Jaken - Jag kan inte gå ner till havet, ligger på samma breddgrad som Italien men här finns det ingen golfström, blir väll -5 som kallast på vintern så tyvär inga saker att plocka i havet. Finns dock en uppsjö med bläckfiskar om man vill ha det =)

Hobbyn är som all hobby i syd Korea helt död, finns väldigt få hobby butiker av någon sort, finns det inte på stormarknaden så finns det inte alls. Jag som är lite Audiofil kan glömma att hitta fina högtalare, eller något för mer än 500kr... Hobbyn har inte hunnit hit än, förutom onlinespel och data saker... har två kanaler som visar live matcher från Starcraft det som kom ut 1998... två kanaler 24h om dygnet!

Men man är väldigt service inriktad och allt går att ordna på ett eller annat sätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...