Guest jojje Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 Bör man ta bort dom, gör dom nytta eller finns det både och? Citera
Aqua_Max Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 Om det är äkta små acroporacrabbor så gör de nog nytta så man bör behålla dem tycker jag. Jag har sett flera exempel på acroporor i samma akvariumdär man tydligt kunnat konstatera att de acroporor med krabba i är mycket renare från alger och finare än sina krabblösa motsvarigheter, vilket syns tydligast om akvariet är i obalans så att det växer mycket trådalger etc. Citera
Guest shining Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 finns lite olika arter, vissa ska skada korallen, medans andra lever i symbios med den.sök på "acro crab" på reefcentral så bör du hitta en del information och identifieringsmetoder.Edit: t.ex. den här tråden http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&thre adid=382991 Citera
Guest jojje Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 Det var som jag misstänkte dom jag har verkar vara ok. Ljus kropp med ett svart streck strax bakom ochpararellt med ögonen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.