Gå till innehåll

aqua medic turboflotor 1000 multi


joney

Rekommenderade inlägg

Som Daniel skriver

Många som använder en slags "behållare" där vattnet kommer ut ifrån skummaren fylld med filtervadd/blåmatta etc för att de där fina fina bubblorna ej skall komma ner i karet.

Vet ej hur den funkar men om det kommer med bubblor så kanske du kan strypa flödet antingen luften eller pumpen så vattnet ej får med sig bubblorna, men jag skulle ändå tippa på nån fälla för bubblorna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De där svarta kopparna skall ju vara en slags "bubbelfälla", men för mig funkar det bättre med lite vadd i. Sedan verkar det som att det blir mer bubbler om man stryper flödet med de svarta rattarna vid utloppet än om man har dem helt öppna, Så är det i alla fall med min Turbofl... Så skall du strypa flödet gör det vid inloppet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har min tf 1000 multi i sumpen inga micro bubblor alls ifrån den

tidigare hade jag den i karet utan besvär av bubblor i returen , om du har lite bubblor lägg lite små bitarLS i "lådorna"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte lite lurigt att stoppa vadd i utloppet? Vadden tätnar och då kan det stoppa upp med följd att det blir överrinning i skummarkoppen.

ne ingen fara dom är helt öppna utanlock så vattnet kan "rinna över kanten" istället isof

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...