nickej54 Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 Har hållit tillbaks på investeringarna och kört vidare med min MC500 sedan jag uppgraderade från 240 till 540l. Den står i sumpen och är igentligen det enda som hörs från akvariet. Har försökt med olika dämpnings åtgärder men den börjar även bli underdimentionerad, så det är väl dags för en ny (eller begad). Någon som har tipps på en bra och tyst skummare för en rimlig peng? Citera
fiend Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 Jag rekommenderar Bubble Master från ATI. Min 250 är relativt tyst i jämförelse till den prestanda som den har Kanske lite stor för ditt akvarie då dock.. Citera
nickej54 Postat 28 oktober 2007 Författare Postat 28 oktober 2007 Kanske AtI 200 skulle räcka. Vad är det för märke på pumpen som ati kör?Jag tycker att AquaCare:s skummare ser fina ut, någon som har provat? Citera
Dykaren Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 Jag kör min Grotech HEA150 i samma rum som jag sover. Inga problem. Citera
fiend Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 ATIs 250 kör med 2 st sicce-pumpar.Det som väsnas mest för mig är när vattenbubblorna bryts mot ytan. Men det finns även lite utav det svaga brummet från pumparna som kanske kan störa. När jag hade min i sumpen och byggt in den där under så lät det inget =) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.