Jenn Postat 25 november 2007 Dela Postat 25 november 2007 Vad är det för skillnad på gramma loreto och pseudochromis paccagnellae? För ett ovant öga ser dom iallfall rätt lika ut. Någon som vet nåt om dom, beteende, utfodring, i kombination med andra osv? Den sistnämda har jag ju läst om på guiden men den första? Tänka låta mina clowner få några kompisar. Hälsningar Jenn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 25 november 2007 Dela Postat 25 november 2007 Inte alls svårt faktiskt.pseudochromis paccagnellae har en knivskarp gräns mellan de två färgfälten. gramma loreto har en suddig övergång. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jenn Postat 25 november 2007 Författare Dela Postat 25 november 2007 nu skäms jag... ha ha ha Den bilden jag såg var inte alls så bra. Det får nog luta åt paccagnellaen. Den var finare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 25 november 2007 Dela Postat 25 november 2007 jag har för mig att paccagnellaen kan vara betydligt mer aggressiv än Loreton, har inte haft någon själv så det är ingen egen erfarenhet, men har läst att de kan bli riktiga terrorister. Har däremot en Loreto och den är väldigt fredlig av sig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 25 november 2007 Dela Postat 25 november 2007 Gramma Loreton har färg på fenorna vilket Pseudochromis Paccagnellae saknar.Tycker personligen att Gramman är snyggare, den jag har är väldigt fredlig av sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jenn Postat 25 november 2007 Författare Dela Postat 25 november 2007 ehh.. nu blev det ju jättesvårt. Tack för svaren iallafall. Hälsningar Jenn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 25 november 2007 Dela Postat 25 november 2007 Pseudochromis paccagnellae kan bli en terrorist i akvariet om man har otur! Särskilt om akvariet är litet.Jag skulle välja Gramman! Vacker, trevlig och stillsam firre! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Holma Postat 25 november 2007 Dela Postat 25 november 2007 Gramman alla dagar i veckan...Har själv en paccagnellae Mvh/Niklas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Pseudochromis Paccagnellae: Lättskött fisk som tål det mesta ganska aggressiv. Billig fiskGramma loreto : Ganska svår faktiskt och mycket känsligare i början men när den har etablerat sig är den lättskött, koppa i den sakta och låt det ta ganska lång tid. är fredlig av sig i allmänhet. Dyr fisk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Jag har inte haft någon själv men har för mig att Pseudochromis Paccagnellae kan vara ganska elak mot räkor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.