Postat 25 november 200717 år Vad är det för skillnad på gramma loreto och pseudochromis paccagnellae? För ett ovant öga ser dom iallfall rätt lika ut. Någon som vet nåt om dom, beteende, utfodring, i kombination med andra osv? Den sistnämda har jag ju läst om på guiden men den första? Tänka låta mina clowner få några kompisar. Hälsningar Jenn
Postat 25 november 200717 år Inte alls svårt faktiskt.pseudochromis paccagnellae har en knivskarp gräns mellan de två färgfälten. gramma loreto har en suddig övergång.
Postat 25 november 200717 år Författare nu skäms jag... ha ha ha Den bilden jag såg var inte alls så bra. Det får nog luta åt paccagnellaen. Den var finare.
Postat 25 november 200717 år jag har för mig att paccagnellaen kan vara betydligt mer aggressiv än Loreton, har inte haft någon själv så det är ingen egen erfarenhet, men har läst att de kan bli riktiga terrorister. Har däremot en Loreto och den är väldigt fredlig av sig
Postat 25 november 200717 år Gramma Loreton har färg på fenorna vilket Pseudochromis Paccagnellae saknar.Tycker personligen att Gramman är snyggare, den jag har är väldigt fredlig av sig.
Postat 25 november 200717 år Författare ehh.. nu blev det ju jättesvårt. Tack för svaren iallafall. Hälsningar Jenn
Postat 25 november 200717 år Pseudochromis paccagnellae kan bli en terrorist i akvariet om man har otur! Särskilt om akvariet är litet.Jag skulle välja Gramman! Vacker, trevlig och stillsam firre!
Postat 26 november 200717 år Pseudochromis Paccagnellae: Lättskött fisk som tål det mesta ganska aggressiv. Billig fiskGramma loreto : Ganska svår faktiskt och mycket känsligare i början men när den har etablerat sig är den lättskött, koppa i den sakta och låt det ta ganska lång tid. är fredlig av sig i allmänhet. Dyr fisk
Postat 26 november 200717 år Jag har inte haft någon själv men har för mig att Pseudochromis Paccagnellae kan vara ganska elak mot räkor.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.