Minerva Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 Hej jag har ett par clownfiskar av arten biakulates(stavning)Jag har läst att de kan bli mycket stora nu har jag blivit sugen på att skaffa ett par occelaris i mitt 500L akvarium.Går de svarta Clownerna att ha med mina Biakulates???mvh minerva Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Connaissancen Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 Jag hade en (Premnas) biaculeatus i mitt lilla 130L förut - en mycket fin fisk!Jo, de kan bli hyfsat stora (10-15 cm?) ,därför var jag tvungen att sälja min till en som hade ett större kar (tror det var 5-600L). Hälsade på lite senare när den hade blivit lite biffigare, och kunde se att den gick bra/hyfsat ihop med de olika clownerna. Men visst, det är en ganska aggressiv art, och de andra fick hålla sig undan hans revir... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Minerva Postat 28 november 2007 Författare Dela Postat 28 november 2007 ok:nöjd: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Minerva Postat 28 november 2007 Författare Dela Postat 28 november 2007 hej jag har precis köppt et par occelaris och undrar om jag ska ha lyset tänt eller släckt när jag släpper i dem?PS:svara snart Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 Bra fråga, jag har inte ens tänkt på att det kunde vara skönare för firrarna att flytta in på natten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lucas_no1 Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 Vid inkoppning av discus brukar jag ha släkt i karet och ljust i rummet.Borde vara lika bra för all fisk igentligen. :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.