Gå till innehåll

Nanostream 6025


havre

Rekommenderade inlägg

Karet är på ca 110 L och de planerade pumparna är en returpump á 1000L/h, Koralia 1 ca 1200L/h samt en Nanostream 6025 på 2500L/h. Jag är orolig över om en nanostream blir för kraftig för mitt kar. Någon som haft ett kar i motsvarande storlek med en nanostream 6025?

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en 6025 plus 2 MaxiJet 1.000 l/tim och en Tunze 2.500 l/tim i mitt 165L. Det var inga problem. Hur mycket sten man har och placeringen av pumpen spelar naturligtvis in. Det funkar oftast bäst om man har två pumpar som man riktar mot varandra.

mvh Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 110l och provade med en 6025 tillsammans med min existerande Koralia 1 samt inbyggd 400l/h juwel pump. Det blev riktig storm som ingen i karet gillade. Men som tidigare sagt så kan de ha att göra med min placering/mängd LS. fast jag tyckte de blev på tok för mycket

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 110l och provade med en 6025 tillsammans med min existerande Koralia 1 samt inbyggd 400l/h juwel pump. Det blev riktig storm som ingen i karet gillade. Men som tidigare sagt så kan de ha att göra med min placering/mängd LS. fast jag tyckte de blev på tok för mycket

låter som du behöver ett större kar calle :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...