maca Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 Är det något som förlängt returen från en MCE600, eller användt lite krökar etc för att leda bortreturvattnet till en annan del av akvariet? Min sarcopyton sitter för nära returen och slår inteut annat än när jag stänger av skummaren.Jag funderar på om det kan bli för stort motstånd i returen så risken för att den skall skumma överigen ökar? Citera
GustavF Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 Jag har ändrat om mitt utblås lite. Tror att det är helt ofarligt så länge som du använder samma rördiameter som utblåset och att det aldrig lutar uppåt. Citera
ramq Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 Om du har möjlighet så gå gärna upp en dimension eller två så är du säker på att inte skapa några flödeshinder. Citera
maca Postat 10 december 2007 Författare Postat 10 december 2007 ok fint, ja jag funderade på att gå upp en dimension. skall börja med att se vad jag har för pvc liggandes hemma annars får jag beställa nytt. tack för svaren! Citera
tobbs Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 ursäkta om jag snor tråden lite...jag undrar om det är några problem att förlänga insuget till skummaren? Citera
maca Postat 11 december 2007 Författare Postat 11 december 2007 det tror jag inte, jag planerar själv att göra det med en sådan där ytvattenavrenare för att bli av med lite skit från ytan.har även förlängt utloppet nu, med lite 40mm pvc, verkar lira helt ok än så länge. Citera
matte54 Postat 23 mars 2008 Postat 23 mars 2008 Maca, jag är väldigt intresserad hur du förlängde insuget på skummaren, för jag är i behov att göra samma sak. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.