Pear Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 Har nu haft mina turbosniglar i mitt kar i 3 dagar, dom mår fint. Vattenvärdena är bra, men algblommningen har inte kommit igång på allvar ännu. Kan jag i detta skede lägga i två putsarräkor samt en pepparmintsräka?Går det bra tror ni... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drullputt Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 Har du haft nitritspiken ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Minerva Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 Jag tror att det ska gå bra har du hafft någon nitrit topp?annars borde du kannske vänta lite. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 Om du haft din nitrit topp så tycker jag att du kan släppa i räkor. Hur länge har karet varit igång? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pear Postat 12 december 2007 Författare Dela Postat 12 december 2007 Fick en nitrittopp 3-4 dagar efter att LS kom i karet, den var uppe på 4 sedan någon dag senare 3 och sedan gick det ner till 0. Karet har varit i gång med LS 2 veckor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pear Postat 12 december 2007 Författare Dela Postat 12 december 2007 Skall putsarräkor och andra räkor matas med något, eller finns det mat ändå i karet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 dem äter skit o sånt inge specielt men det gäller putsar räkorna pepparmints räkan vet jag ej Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 Du verkar ju haft din nitrit topp så testa du om någon vecka eller 2 med någon putsarräka. Mina putsarräkor äter både mysis och torrfoder, de brukar ta det som fiskarna inte hinner ta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 ja det gör mina me kom jag på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.