Gå till innehåll

Bilder på den odemokratiske terroristen


havre

Rekommenderade inlägg

Nu har terroristen kommit hem och fört ett djävla liv hela natten. Slimline bakgrunden har nog tagit mest stryk och jag är glad att jag inte använde ett gammalt sötvattenskar, för det hade nog spruckit vid det här laget. Den slår på allt , tom stenar som väger över 5 kilo, ihop om att flytta på den. Är som att se ett litet barn få sin vilja igenom. Dock är det nog endast en prövofas där allt i karet skall testas för han har varit lugn hela förmiddagen.

Här är i alla fall lite bilder på han, ifall Leffe var orolig :)

På spaningsuppdrag i de afghanskabergen

http://i223.photobucket.com/albums/dd305/havre83/PC2904522.jpg

Paparazzin blev för närgången så det blev en tjurrusning á la (sätt in valfri kändis)

http://i223.photobucket.com/albums/dd305/havre83/PC290460.jpg

http://i223.photobucket.com/albums/dd305/havre83/PC290457.jpg

http://i223.photobucket.com/albums/dd305/havre83/PC290468.jpg

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ca 12 cm och oerhört nyfiken. När den såg våran katt gå förbi karet spärrades ögonen upp och den såg otrolig fascinerad ut. Katten i sin tur kunde inte bry sig mindre, även när jag lyfte upp den så de stirrade på varandra. Den försöker alltid vara på samma sida som jag, så han kan planera sin hämnd.

Än så länge har bara en snigel gått åt, skall försöka hålla den mätt så resten av städpatrullen går säker. Det tog dock ca en halvtimme för den att få upp den stackars lilla snigeln som endast hade en diamter på 1-1,5 cm.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte riktigt en räka, men det är vad den kallas i dagligt tal eftersom stomatopod snubblar tungan lätt på. Den arten som jag har heter Odontodactylus scyllarus och är en av de större arterna och kan, gör inte alltid, plocka det mesta så ett dedikerat kar är det som gäller.

Jag har ett annat "vanligt" revkar med fiskar och dyligt, vilket jag tror mer är passande som första kar för det är väl oftast det man är ute efter. Tycker du ska köra på med ditt kar som du tänkt från början och starta ett mantiskar senare. Då behöver det inte vara stort, för det finns väldigt små arter, och de går oftast att få av andra här på SG som vill bli av med en.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Hehe ja Peter, var själv lite orolig först ;)

Det går jättebra med mantisen, den äter bra och rör sig mer fritt i karet nu och verkar komma till rätta. Tyvärr har jag inte tagit fler bilder, varit lat, men skall försöka skärpa till mig.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vär fikk du tag på din scyllarus? Jag har problemer med att finna nån som kan skaffa.. Min LFS bestälde én O.scyllarus åt mej, men då fikk jag två andra. (G.chiragra, G.glabrous) Nu har jag ju inte plats till någon peacock, men jag skal bygga upp et nytt kar senare. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Scyllarusen är kidnappad från Leif på Triton. De hade tre inne från början, tror jag. Tror dessvärre det krävs en hel de tur att få den man vill ha, men scyllarus är väl en av de vanligaste stomatopoderna tror jag.

Hur är de små rackarna? Framme något? Min är väldigt interkativ och simmade nyss förbi mig och förskte nog läsa vad jag skrev om "honom" ;) Har du koll på man könsbestämmer scyllarus?

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte mycke om stomatopod, men den här sidan tycker jag ar fantastisk. det står okså mycket bra på RC, dom har ju eget mantis-forum. I finns en del bilder som kan hjälpa att bestamma kön, men scyllarus är en av dom som har tydelige olikhäter i fargen. Men det står det om på siden till Dr. Roy. -respekt

Mina 3 mantisar är väldigt olika. Jag skal ju sälja 2 av dom, men det är liten respons. Jag kanskje kräver för mycket for dom.. Men den grabben jag skal ha, er lite aktiv. Det blir bra o få ham over til det nya akvariet.

Nok om det. Jag tror okså att scyllarus är den mest populäre, och möjligen den enklaste att artsbestämma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dr. Roy har jag hört talas om "lite grann" ;). RC mantis å Roys sidor ligger sen länge i favoritmappen. Tråkiga är att RC handlar mest om att folk vill bli av med sina mantisar :(

Inte läst tillräckligt noggrant men skall försöka reta upp mantisen lite så den ställer sig upp också ska jag försöka avgöra om det är en pojke eller flicka.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena Thomas... det var kul o träffas vid på Triton och hittade nu till din tråd...

Och tjaa... Faan va avis man blev efter att ha sett bilderna ! önskar nu at jag inte titta in på din tråd.... Riktigt schysst va den... kanske kan komma o kolla på den nån dag... Önskar mig själv en sådan vid nästa tillfälle.

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en liten gutt! Om man tittar på bilden som jag lagt upp syns könsorganen ganska tydligt, har ringat in dem.

pc2904601vl0.jpg

Ja alla vägar bär till Triton, av någon anledning. Hehe ja han är en fin rackare och han tar gärna emot besök så det skall vi kunna ordna.

Du kan ju försöka, men jag tror Leif kommer hålla hårt i den ;)

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...