Gå till innehåll

Sjuka Ocellaris


linkano

Rekommenderade inlägg

Hej, och Gott Nytt År alla besökare av forumet!

Vet inte vad det betyder att man sitter framför datorn så här dax på nyårsafton? Men det är svårt att slita sig!

Har en önskan om hjälp och råd om mina tre sjuka Ocellaris. Se bild. Har tre Ocellarissyskon som dödade en nyinsatt stor (6cm) Ocellaris över en natt. Denna gick ej att få ur akvariet, och tester visar på svag nitrithalt faktiskt. Nitrat oförändrat på ca:10 ppm. De tre clownerna visade inga tecken på sjukdom innan den nya kom i, det är bara clownerna som visar sjukdomstecken, inga andra fiskar. Clownerna har även slutat att vara i anemonen där dom alltid var innan sjukdom. Tacksam för råd.

/Thomas

post-2474-14468914872071_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt att höra Thomas. Konstigt att det kom så snabbt(över en natt), har dom fightats och dragit på sig skador eller tror du att det beror på stressen. Låt dom vara ett tag i fred, så kanske dom repar sig, att hålla karet mörkt brukar minska stressen också.

Annars är väl mitt råd att flytta dom till ett karantänskar med låg/släckt beslysning och sänka salthalten. Så repar dom sig förhoppningsvis. Medikament av olika slag har jag aldrig lyckats med.

Hoppas det går bra!

/ Hälsningar Pär

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för er hjälp som har gjort att jag hittat mer info. Har tyvärr tappat de två clownerna på bilden i natt så nu är minstingen ensam. Men den har inga synliga sjukdomstecken på kroppen. Är dock inte helt okej om man går efter beteende. Angående skador så blev det lite slagsmål första kvällen innan ljuset släcktes och troligen natten igenom eftersom det dödade den nya clownen. Vi får se hur det går.

/Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...