robjo Postat 2 januari 2008 Postat 2 januari 2008 Hejsan, Vilka T8 rör är "bäst" att använda till saltkar? Jag har fått tagit över ett 375 L saltkar, men han har bara kört med T8 rör, men han har inte kört med något levande utöver fiskarna. Jag tänker nu köra lite levande, tex lättare koraller, anemoner osv, men till en början tänker jag prova med T8 rör, ska sägas att detta blir mitt första kar, så jag börjar sakta och ekonomiskt för att sen uppgradera.Jag tänker köra med 4 rör. Det måste finns någon med erfarenheter om detta där ute :-)/Robban Citera
wrang Postat 2 januari 2008 Postat 2 januari 2008 Ja jag har haft flera bra T8 rör så visst finns det detta.Finns olika som texSylvania CoralstarHagen Power-glo JBL Solar Marin DayJBL Solar Marin BlueSera Deep sea special Sera Blue sky RoyalOsram Blue 67Bara att kolla med ens lokala affär om de kan få hem bra lysrör eller om man kollar runt på div webbshoparVilket watt tal har du på dessa rör Citera
robjo Postat 2 januari 2008 Författare Postat 2 januari 2008 Oj vilken svår fråga, vet ej watt:en på dessa, det ända jag vet är att det är 90 cm långa.Är det "kelvin" eller "watt" man ska titta efter ?? Citera
havre Postat 2 januari 2008 Postat 2 januari 2008 Erm han frågade ju efter watt så...90 cm borde vara 30 watt.Mvh Thomas Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.