Gå till innehåll

Mat till Alpheus cf. bellulus


CizziB

Rekommenderade inlägg

Vad spelar det för roll om du har eremiter och sniglar?

Är det en synvilla eller är det två st på bild två?

Matar inte min med något och den föredrar en del bottensubstrat som den kan gräva i.

Mvh Thomas

Jag skrev bara att jag har eremiter och turbosniglar och inga fiskar (dvs inget som jag matar i karet.)

På bild två är det mycket riktigt två st pistolräkor. Den bilden tog jag i affären... där det fanns mera i samma burk... :)

Jag har svårt att hitta fakta om dom, har du nått bra tips på nån bra sida?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min käkar bland annat av mina macro alger, den skär av en bit som den bär ned i sin håla, samt överbliven mat som singlar ned. Om du har maltabletter kan du dela en sådan i flera bitar och slängan ned, kommer även eremiterna uppskatta. Fast gör detta på natten då räkan kan vara väldigt rädd och gömma sig i början.

Ok! Förvånar mig att den har klon kvar för de brukar slita av varandra dem, eller så var han den starkaste.

Nja faktiskt inte, vad är det du vill veta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min käkar bland annat av mina macro alger, den skär av en bit som den bär ned i sin håla, samt överbliven mat som singlar ned. Om du har maltabletter kan du dela en sådan i flera bitar och slängan ned, kommer även eremiterna uppskatta. Fast gör detta på natten då räkan kan vara väldigt rädd och gömma sig i början.

Ok! Förvånar mig att den har klon kvar för de brukar slita av varandra dem, eller så var han den starkaste.

Nja faktiskt inte, vad är det du vill veta?

Dom hade flera st i olika burkar, men just den jag köpte kom ifrån en burk där jag såg minst 3st... och alla (va jag såg) hade alla klor kvar....

Jag vill veta: om dom äter små "kryp"? Tycker det små knäpper mkt i karet nu, är det den som jagar? Hittade i en bok att dom blir bara 5cm, stämmer det? Går det att se könsskillnader? Går dom att odla?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

<HR style="COLOR: #d1d1e1" SIZE=1> <!-- / icon and title --><!-- message -->

Är det nån som vet om pistolräkan äter eremiter och turbosniglar? Jag råkade slå ner en turbosnigel från rutan när jag drog runt med algskrapan och då sprang pistolräkan ut och tog den...

<!-- / message --><!-- sig -->

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...