Gå till innehåll

AKUT Hjälp


Guest NeXuS

Rekommenderade inlägg

jag har någon sorts "buske" i akvaret det börja som en oskyldig lite grön boll på en sten o nu är skite över allt hur ska jag får bort det ? om jag drar bort det så växer det ut igen på typ 1 vecka !

några tips ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

går det inte få bort på nått sätt ?? jag har ingen digetal kamra tyvärr annars är det lätt att ta kort på skiten för det finns fan över alltsmiley7.gif

ser ju för jävligt ut ! till o med min eldkoral har blivit "över växt"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alger behöver samma sak som växter för att trivas...

De behöver ljus och näring.

Så vad för belysning har du? Hur mycket? Vilka lampor/rör? Hur gamla? Får akvariet solljus?

Hur mycket näring har du i vattnet? Nitrat och fosfat? Hur många och vilka fiskar? Hur mkt matar du? Vilken filtrering har du?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

detta problem är i mitt nano kar där ljuset är 2 blåa lyssrör o ett vitt ! jag har en clown fisk o en putsar räka ! tyvär kan jag inte ta några prover för jag har inget sånt hemma just nu ! lyssrören är ca 1 månad gammla (ny bytta) clownen får mat 1 gång om dagen o den består av nån mix av lite mysis o artmin o så lite torr käk nån gång ibland !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Försök kolla upp vattenvärderna, framför allt Nitrat och Fosfat.

Ge gärna lite mer information om det andra så ska du se att det löser sig.

Rättar man till ljus, näring och dessutom ser till att ha hyfsat med algätare så försvinner de flesta algproblem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej ! ska ta o inhandla det imorgon ! det är så synd att sånt här skit ska behöva hända ! jag har haft kolla som bara den på allt innan smiley19.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nee sol ljus är det sista som når akvaret ! det har snarare blirvit mörkare vid det en på sista tiden !har nämligen mörklagt rumet nu under sommare för att tempen ine ska stiga för mycket

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...