Gå till innehåll

Karantene kar


idaida

Rekommenderade inlägg

Hur stort måste et karantene kar vara? Jag har en 54 liter jag inte brukar och lurar på hvor stor fisk jag kan sette i karantene der uten at den dör av stresset med liten plats..

Jag har satt meg en liten gräns på storläken på fisken jeg skal ha i min 375, dvs max 25 cm som vuxen.. Alla mina fiskar är små enda, men om tex min flavences blir sjuk som vuxen. Vil 54 literen duga? eller blir den för liten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart bra val. Varj gång nya invånare intruduceras i huvudkaret så utsätts man juh för risken att få med sig ovälkomna gäster. Sjuka invånare är också bäst att behandla separat såvida inte alla är smittade. Vet att en del preparat INTE är lämpliga att slå i kar med vissa koraller....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har satt meg en liten gräns på storläken på fisken jeg skal ha i min 375, dvs max 25 cm som vuxen..

Jag har 25cm stora vuxna fiskar, och det är på gränsen att jag klarar det när det gäller simmutrymme.-haj-

Jag tycker att 375L låter mer som ett karantänskar till så stora fiskar.:smiley12:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 25cm stora vuxna fiskar, och det är på gränsen att jag klarar det när det gäller simmutrymme.-haj-

Jag tycker att 375L låter mer som ett karantänskar till så stora fiskar.:smiley12:

Ja, jag undrade på när det skulle komma en komentar på det. ;) Vi får se hur det blir. Alla mina fisker är små, max 8cm nu, men 3 av dom blir 20-25cm. Jag är klar över at det kan bli lite plats, spesielt för alla 3, men med en open acuascaping hoppas jag dom kan bli en stund. Jag vil ju helst ha fiskar jag kan ha hela deras liv, så det är dumt av mej å skaffe fisker som jag vet blir så stora..

http://reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&threadid=739380

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...