Heritage Postat 27 januari 2008 Dela Postat 27 januari 2008 Jag ska köpa en ny skummare, extern sådan hade jag tänkt. Jag har bra plats sidan om sumpen och vill gärna frigöra plats i själva sumpen för ev nya hyss.Vattenkolumnen i karet är ca 600L.Tittar just ny på deltec APF 600 alt HEA 150. tom HEA 200 kan vara aktuell.Hur mycket ska man ta i egentligen?Begränsning i höjd i skåpet är ca 75cm. Tacksam för synpunkter......gärna erfarenhet oxå Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 27 januari 2008 Dela Postat 27 januari 2008 Jag är jättenöjd med min Grotech HEA-skummare.Har bara en Deltec att jämnföra med, mce 600 och Grotech lyfter mer skit och går mycket tystare..Lättare och ställa in oxå. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Heritage Postat 27 januari 2008 Författare Dela Postat 27 januari 2008 Jag är jättenöjd med min Grotech HEA-skummare.Har bara en Deltec att jämnföra med, mce 600 och Grotech lyfter mer skit och går mycket tystare..Lättare och ställa in oxå.Tack för din kommentar!Ser att du har ett stort kar. Vilken HEA kör du med? 200? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 27 januari 2008 Dela Postat 27 januari 2008 Skulle behöva en 200 eftersom jag har mycket mer belastning än vad jag räknat med från början, fast jag har "bara" 150..Tycker den får ut det mesta i burken den oxå.Tror jag hade köpt en Grotech igen om jag skulle byta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.