Alex Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 TjenareNu har Nano akvariet varit igång i exakt två dygn. Har bara LS så länge ska jag ta på ljuset nu?I så fall hur länge?Hur mkt ska man öka per vecka?Tackar för alla svar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Netweaver Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 Alla kommer svara dig olika på denna fråga, jag kör fullt ös och en städpatrull efter ett par veckor.Andra kommer säga att det ska vara helt släckt under inkörningen.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drullputt Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 Antingen kör du full olja från början och drämmer i ett gäng sniglar och eremiter och hoppas på det bästa. Eller så väntar du tills fosfat och nitrat är 0 och då börjar försiktigt med ljuset. Det förstnämda verkar dock vara vad alla går efter nu för tiden, "old school" metoden verkar vara ute. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 Tror jag hade kört på med full fräs från början i ett nano, kanske 8-10 timmar. I med en städpatrull på 10-20 turbosar å 5-10 eremiter eller något åt det hållet. Däremot i ett stort kar hade jag kört oldschool varianten, då det går åt hyffsat stor städpatrull, vem vill lägga 5000 spänn på snäckor första veckan? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.