SagaLee Postat 30 januari 2008 Postat 30 januari 2008 Hej alla!Jag har letat efter ett stilrent akvarium där inte möblen tar över helt utan där akvariet är det som är framträdande. Jag har hittat ett Aquamar för 17000kr. Men det svider lite i plånboken tycker jag. Är det lönt att vända sig till Danmarks marknad? Jag vill ha ett ganska djupt akvarium på en diskret möbel. Tycker att utbudet är väldigt begränsat, eller så är det jag som inte vet var jag ska leta;-)Några tips?Trevligt forum;) Citera
Laggeman Postat 30 januari 2008 Postat 30 januari 2008 Är det ett sådant här du menar med Aquamar?Då skulle ju ett vanligt helglasakvarium på en egentillverkad bänk utav aluminiumprofiler passa dig tror jag. Profiler och kopplingar säljs på bl.a. Bauhaus, karet kan du beställa i vilken akvariebutik som helst så länge det är standardmått, Annars kan du höra av dig till tex Zoogiganten här nere, de kan ordna med måttbeställda också, kanske att Fiske & Fiskar kan göra det också, det vet jag inte. Citera
SagaLee Postat 30 januari 2008 Författare Postat 30 januari 2008 Ja det är ett sådant, med frostade glasdörrar.Måttbeställda akvarium hur ligger de prismässigt? Är det mycket dyrare än serietillverkade? Citera
Holma Postat 30 januari 2008 Postat 30 januari 2008 Har ett Aqualantide kub är mycket nöjd med kvaliten på den..Sen beror det ju hur stort det ska vara..http://www.aquatlantis.com/# Citera
a.nilson Postat 30 januari 2008 Postat 30 januari 2008 håkanstorp i malmö bygger egna kar, så det går att beställa även där. Citera
SagaLee Postat 31 januari 2008 Författare Postat 31 januari 2008 Kanon, tack för tipsen.Man vill ju inte ha för litet. Minst 240l, absolut inte mindre. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.