Alex Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 För fyra dagar sen så hade jag lagt Ls i nano akvariet och då såg jag att det fanns en liten skivanemon med. Men nyss såg jag att den har rullat ihop till en boll??Om den nu är död kommer den att släppa gift ut till akvariet?Akvariet är nyligen startad så inga fiskar är i.Tack för hjälpen! Citera
NephruruS Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 Mina skivisar brukar bli så när jag släkt ner i akvariet så det är nog inga problem, Däremot kanske den dör så småningom när du har din nitrit spik Citera
Alex Postat 31 januari 2008 Författare Postat 31 januari 2008 (NephuruS) Tack för hjälpen men om den dör nu kommer den att släppa gifter efter sig? Citera
Heritage Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 Du behöver inte oroa dig. De gör så när de äter också. Skivisar är generellt mycket tåliga och kommer troligt att överleva. Tuffa rackare....... Citera
Alex Postat 31 januari 2008 Författare Postat 31 januari 2008 Ok men om den nu skulle dö kommer den att släppa gifter efter sig? Citera
Heritage Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 Ok men om den nu skulle dö kommer den att släppa gifter efter sig?Tror inte du behöver oroa dig. Har du annat levande i karet? Jag uppfattade det som att det inte var fallet. Om den nu skulle dö och du är orolig för det, hysta i aktiv kol i en strumpa eller ett fack om du har det. Det tar det mesta. Ta det lugnt bara.............. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.