kojje Postat 1 februari 2008 Postat 1 februari 2008 Hej på er alla Allt jag tänker på nu är saltvatten.Jag har kört ett sötvatten(juwel 125L) kar med en massaGuramin i men nu är det saltvatten som snurrar i min skalleSå till frågan jag har varit glasmästare och tänker bygga ett eget karpå ca 300L bör väll vara ett ganka bra nybörjar salt karjag skulle vilja ha en flera ritningar på olika kar (borrat) med sump alltså alla mått liter volymer mmmmmmmm det finns säkert nån snäll som vill hjälpa mej att börja skära glas,borra,limmamånga förslag till olika bra kar skulle sitta fintTack Johan:smiley9: Citera
norsken Postat 2 februari 2008 Postat 2 februari 2008 Hejdet värkar innte som det finns någon snell här på guiden som vill visa sina ritningar, jag har inga men det ska finnas om du söker olika planeringstrådar här på sg. Lycka till Citera
kojje Postat 2 februari 2008 Författare Postat 2 februari 2008 Hej på dej NorskenJag har sökt mycket i google och lite över allt men ej lyckas hitta nått bramen jag skall söka på planeringstrådarna som du skriver tack för det.Jag väntar om jag skulle få en bra ritning av någon för jag vill inte misslyckas med mittförsta salt kar Citera
Laggeman Postat 2 februari 2008 Postat 2 februari 2008 Grejen är väl att man aldrig har en ritning, utan man köper ett färdigt kar som man sedan får borrat upp alternativt att man förklarar för den som bygger karet hur man vill ha det och sedan får det levererat färdiglimmat. Så gjorde jag själv. Citera
uffe2 Postat 3 februari 2008 Postat 3 februari 2008 Köp ett färdigt eller måttbeställt kar, det blir både billiagre och bättre än att göra det själv.Då gäller även försäkringen. Citera
kojje Postat 3 februari 2008 Författare Postat 3 februari 2008 Tjena UlfDet har jag under denna dag tittat på.Försäkringar har jag inte tänkt på så jag tackar dej för ett klokt svar påmin fråga.Har du något förlag på var jag skall köpa ett kar till rätt kurs? Citera
kojje Postat 5 februari 2008 Författare Postat 5 februari 2008 Nu vet jag vad blirförst köper jag kar Aquqel 120*40*50 från Rolles akvariecenter i Luleåoch ett litet akvarium som jag bygger till sump det var inte så dyrt som jag troddedet stämmer det ulf skrev billigare och bättrenästa köp skummare Fauna Marin har läst att dom är tysta och brasen lyse(T5)+osmos mmmmmmmmmmmmJag lägger in bilder när jag är igång men det kommer att ta lite tid för det är inte billigtsom alla har märkt som pysslar med denna hobbyTack alla svar jag fåttmvh Johan Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.