Gå till innehåll

IDIOT SÄKERT???

Rekommenderade inlägg

Guest pterois
Postat

Tja, undrar om folk skulle vilja ge mig IDIOT SÄKRA sätt att bygga akvarium på? Har hört om folk som byggt o sen när tanken stått färdig så har d gått sönder. Skulle gärna vilja ha utförliga instruktioner som t.o.m en7 åring skulle förstå=) Vill bygga i alla storlekar från 100l - 2000l, så vitt jag förstått så är ramen det absolut viktigaste så jag antar att en svetsad stålram borde va att föredra? Bra tips på att bygga sump, nitratfilter etc är också ytterst uppskattat...

HA D GOTT & SIMMA LUGNT

Postat

ramen tror jag inte har så stor betydelse det är nog mest för att dölja dåliga silicon skarvar.'

Se till att ha glas i rätt tjocklek bara.

Om hur du bygger finns det gamla trådar om sök lite så hittar du nog

Postat

Dom flesta akvarier klarar sig aldeles utmärkt utan ram. vill man förstärka funkar det nog bättre med glaslister på insidan.

Jag jobbar som konstruktör och har under tråkiga stunder gjort lite beräkningar på akvarium. En av dom viktigaste sakerna för att ett akvarium ska hålla är att det står plant och gärna på en frigolit skiva.

Vill du ha ett idiotsäkert akvarium får du nog svetsa ett i Duplex rostfritt stål (typ kastrull stål) men då kan det nog bli rätt dyrt.

Guest pterois
Postat

Så d e bara att ha rätt silikon &att d står ordentligt (plant etc)som gäller?

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...