Netweaver Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 Hej!Är inne på andra veckan nu efter uppstart av ett clownfisk hotell, har i ca. 7 kg levande sten har inte haft några toppar än i värdena och undrar när skulle jag kunna stoppa i en cleanup crew? Citera
Tilda Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 Jag har också ett clownhotell och jag stoppade i 2 turbosniglar och 5 små eremiter efter en vecka, och alla lever fortfarande. Men då hade jag haft hög nitrit som gått ner innan.De äter ju alger, mina håller sanden ren från brunalger, så om du ser att det börjar bli brunt så kanske det är dags.Du kan ju köra nitrivec eller denitrol också för att förebygga en ev. nitrittopp.Och om du inte redan gjort det, sätt i en extra pump, det behövs. Citera
Netweaver Postat 4 februari 2008 Författare Postat 4 februari 2008 Ok då ska jag fixa en liten patrull i veckan, har redan satt en extra pump i sista facket med hydor bioflow för att få lite roterande flöde i karet.Har även en liten aquaclear pump i motsatt sida så det är rätt bra flöde i karet.Den inbyggda pumpen's flöde är ju knappt märkbart. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.