leucosternon Postat 6 februari 2008 Postat 6 februari 2008 Behöver man "mata" koraller? isåfall vad är bäst att använda sig av.Vi har 4 euphyllior, hystrix, acroporor och montioporor. Montiopororna ser bra ut och växer men acporopororna växer inget. Dom är fina ifärgen men det skulle vara kul om dom kunde växa också.Hystrixen är rosa och fin men växer inte så himla mycket.Har ni några tips på hur man får dom att växa?/ Maria o micke Citera
NiXoN Postat 6 februari 2008 Postat 6 februari 2008 Faunamarin har en del preparat/foder som är populära, annars så kan det bara va så att dom växer sakta.Ett förslag är att ta en bild från en fixerad position och göra om det om nån månad (samma inställningar o läge). Det an ge lite mer info om hur mycket eller lite korallen växer.//NiXoN Citera
Ted Camenius Postat 6 februari 2008 Postat 6 februari 2008 Behöver man "mata" koraller? isåfall vad är bäst att använda sig av.Vi har 4 euphyllior, hystrix, acroporor och montioporor. Montiopororna ser bra ut och växer men acporopororna växer inget. Dom är fina ifärgen men det skulle vara kul om dom kunde växa också.Hystrixen är rosa och fin men växer inte så himla mycket.Har ni några tips på hur man får dom att växa?/ Maria o mickeKan bero på ljuset också.. vad har ni för belysning och hur mycket? Mina acroporor växte dåligt innan jag bytte till en bättre reflektor medans montipororna stortrivdes.Eftersom montipororna växer saknar de inte näring men ett tilskott av foder kan säkert få dem att växa mer men jag tror inte acropororna skulle stå still i tillväxt utan foder.Acropororna kräver mer ljus än montipororna. Citera
leucosternon Postat 7 februari 2008 Författare Postat 7 februari 2008 Tjena !Vi har 6x54 watt t5, 3st blå och 3st vita rör. Akvariet är 60cm djupt och vi har försökt att placera alla acroporor så högt som möjligt!Mvh MoM Citera
Bengan Postat 7 februari 2008 Postat 7 februari 2008 Jag matar mina koraller med phyto- och zooplankton. Nu har jag mest lps och de kräver matning har jag hört/läst. Det beror väl på vilka koraller man har, skulle jag tro. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.