Gå till innehåll

Clownhotel till saltvatten.


sajbersimon

Rekommenderade inlägg

Hej

Jag kompletterade mitt guppihotell med en extrapump "aquarium systems mini-jet 606" vilken passade direkt i spray-baren i det sista bakre facket. Efterssom jag har fyra sjöhästar i burken räcker det med att ha denna pump på lägsta effekten.

Jag gillade inte heller hur bakgrunden såg ut med alla galler/luckor överallt, så jag klippte till en ny stadig bakgrund av http://www.juwel-aquarium.de/en/strukturrckwnde56.htm . Jag satte distanser mellan denna och den befintlig bakgrunden i form av vp-rör. Höjden av juwelbakgrunden skar jag till så att jag fick ytavrinning längs hela bakgrunden.

Så till ljuset: Jag tog bort gångjärnen till den lilla luckan i överdelen och där de satt, placerade jag ytterligare ett 11 watts AN Evolux 10+20.000K Compact-lysrör. Hållare och drivdon till dett tog jag ur en Handarbetslampa 11 W från Jula.

Ljuset är väl fortfarande lite svagt så jag har köpt 20 st lysdioder á 6500 mCd och 80 graders spridningsvinkel. Ska montera dem under plexiglasskivan i huven

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...