JLindgren Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 Hej!Har var aktiv läsare på denna sida nu i ett par månader. Tänkte lägga ut lite bilder på mitt Red sea max akvarium. Någon som har tips på hur man kan fixa en annan lösning på fläkt? Låter ju sjukt mycket... Citera
PatrikB Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 Gtek.se säljer en 50x50mm fläkt som låter mindre, har själv funderat på att byta till den. Man bör tänka på att denna flyttar mindre luft än nuvarande fläktar..Art. Nr: CT50 Citera
Mattias Malmö Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 Hej!Har var aktiv läsare på denna sida nu i ett par månader. Tänkte lägga ut lite bilder på mitt Red sea max akvarium. Ser trevligt ut - antar att bilden i mitten till vänster är mer eller mindre en helhetsbild?Hur länge har det varit gång?Och du som har fått igång ett RSM - kan jag besvära om att dirigera över dig till ett par frågor jag har inför den uppstart jag håller på med?https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=20979 Citera
JLindgren Postat 11 februari 2008 Författare Postat 11 februari 2008 Hej! Jag har haft det igång sedan början av december. Så det funkar kanon! Citera
PatriksS Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 Kommer ljuset att räcka till för den där bubbletip anemonen? Brukar inte anemoner vilja ha starkare ljus? Ser annars fint ut! Citera
JLindgren Postat 11 februari 2008 Författare Postat 11 februari 2008 Kommer ljuset att räcka till för den där bubbletip anemonen? Brukar inte anemoner vilja ha starkare ljus? Ser annars fint ut!Jag tror anemonen mår fint, den har under dessa 3 veckor jag haft fyrdubblats i storlek sen jag köpte den. Jag ger den en räka varje vecka och från det att jag stoppa i den i karet så har den setat på exakt samma plats, så det verkar ju lovande iaf! Hoppas på det bästa, den är min favorit i akvariet tillsammans med en av clownerna. Har ni föresten något svar på varför den ena clownen stöter ifrån den andra clownen från anemonen? Han tillåter inte den andra att komma i närheten. Kan det bli bättre i framtiden? Citera
Mattias Malmö Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 Vad har du för djur i? Utöver anomonen ser jaf 2 clowner, nån sorts Ängel, 1 räka och nån slags snäckor (Turbo?). Är det nåt mer? Citera
crille Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 Kommer ljuset att räcka till för den där bubbletip anemonen? Brukar inte anemoner vilja ha starkare ljus? Ser annars fint ut!vad har du för ljus? original? Citera
JLindgren Postat 11 februari 2008 Författare Postat 11 februari 2008 Japp det är orginalljus! Jag har två clowner, 1 Bicolor dvärgkejsare, två räkor, en anemon, en läderkorall, stjärnpolyper, en stor skivanemon av nått slag(tror jag), ett gäng röda skivor, 10 små sniglar och en stor, 5 eremiter. Sniglarna gör susen! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.