Gå till innehåll

nytt 112l´s kar i uppstart!


blaze

Rekommenderade inlägg

ska nu starta mitt andra salt kar här i dagarna :)

just nu går det en del malar och massa växter jag har kvar från mitt gammla diskus kar men det mesta ska bort och lite ska ner i ett ännu mindre kar :/ för odling.

så nu får jag mig ett till salt kar att se på som jag haft tankar på rätt länge!

anledningen till att karet ska göras till salt är att min Ecsenius bicolor är o hackar på mina sps och det gillas inte så då blir det ett till kar istället som den får flytta till då jag inte vill göra mig av me den då jag tycker den är för rolig, grymt skoj betende m.m. så den får en egen lya hehe

har inte så mycke planer än me karet men jag ska ner me 10-20kg LS iaf, har en del nu över i mitt andra kar och sen ska det köpas in lite mer, sen blir det en del mjukisar m.m., vilka får jag se men jag flyttar nog över en del från de andra karet.

sen ska det inhadlas en rio nano skummare coh 2st Koralia Nano pumpar och med tiden en ny ramp me men de kommer med alla koraller, till dess så får rampen som sitter där nu duga.

får se hur jag gör me botten om jag slänger ner grus eller kör bb, har inte bestämt mig än men grus ser trevligare ut tyker jag, ingen aning om vilka fler invånare det blir men har funderinga på ett par svarta clowner om inte mina vanliga får flytta över me tiden och ett par svarta införskaffas till de större, vi får helt enkels se vad tiden har att visa oss!

imorrn ska jag börja tömma o rengöra karet iaf och sätta igång osmosen så ska saltet blandas på nån dag sen bär det av och allt får införskaffas eftersom pengarna rullar in!

slänger in lite bilder eftersom det finns nått att visa upp!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...