Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Har en 400w luma som brummar och hade tänkt fixa detta på något sätt.

Vet ni något värmebeständigt material (skumgummi, silicon?) som klarar av att hålla armaturen i schack?

Tror armaturen blir för varm för silicon dock? Vad tror ni och har ni några tips på något annat jag kan använda?

Postat

Vad har du för ballast? om den är magnetisk så tror jag att det bara är att gilla läget...

Postat
  • Författare

Trodde det var elektronisk, men nu när du frågar har jag faktiskt inte en aning? Hur kan jag få reda på detta? (jag öppnar gärna o tittar, men jag vet inte hur de olika ska se ut).

Postat

Elektonisk e oftast mindre,mer plastig & blir inte så varm samt knäpptyst & jämnare ström-matning. Magnetisk är stor & blytung samt blir VARMARE.

Postat
  • Författare

Min armatur tar man inte i när den har varit igång någon timme, den blir grymt varm. O ganska tung är den också, så det är nog en magnet i den då.

Får väl öppna o skruva dit de skruvar ordentligt som finns då. Eller har ni några andra tips?

Postat

Min 250w med magnetisk ballast väger säkert 10 kilo...man kan se den magnetiska ballasten inuti som en stor inklädd spole, men det kan vara farligt att meka med Mh lampor om man inte har elektriska kunskaper. det är ju högspänning! Magnetiska ballaster brummar alltid något, det hör liksom till. Men de håller ofta bra mycket längre än elektroniska. Jag skulle inte våga tillsätta något, särskilt inte brandfarligt...

Postat
  • Författare

Haha, det har jag inte testat. (och inte är det 1 april så jag ska nog testa även om jag riskerar att bli dumförklarad ;) )

Postat

Motorrumsisolering bör annars vara rätt så värmebeständig ... isolera bort ljudet lite kanske, men då höjer du istället temp vilket ju inte är önskvärt

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.